پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

تهران قدیم جعفر شهری

موجود
400,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب تهران قدیم اثر جعفر شهری تک جلدی
توضیحات

در این مطلب پیرامون کتاب تهران قدیم نوشته جعفر شهری چند خطی می نویسم.

که کتاب نامبرده یکی از کاملترین و پر طرفدارترین و پر فروشترین کتاب تاریخی چاپ شده در ایران راجع به تاریخ شهر تهران می باشد .که البته بارها و بارها تجدید چاپ شد.

که متاسفانه در چاپهای مختلف تغییراتی را همراه داشته است.که سعی دارم در مطالب مربوط به کتاب های جعفر شهری هر کدام را بخوبی توضیح دهم.

کتاب تهران قدیم که چاپ اولش ابتدا در سال هزار سیصد پنجاه و هفت به چاپ رسید تک جلدی میباشد و ناشر کتاب انتشارات امیر کبیر است. و پس از گذشت پانزده سال کتاب را با اضافات بسیار و ویرایشی کلی در پنج مجلد توسط انتشاراتی دیگر به چاپ رسانید. و دلایلی این چاپ چند جلدی را توضیح میدهد . که برای مطالعه کافیس روی کتاب طهران قدیم 5 جلدی اثر جعفر شهری اینجا کلیک نمایید.

اما همانطور که بعدتر کتاب را تکمیل نمود اما افسوس ناخواسته یا ناگزیر برخی مطالب نیز می بایست ویرایش شود. چون شرایط و مقرارات اجازه نمیداد. بنابراین در چاپهای بعدتر نگارش ادبی تر و استفاده از الفاظ و توصیفات قدری محترمانه تر و بهتر بگویم اتو شده تر گردید. و در کل کتاب مفصل و خواندنی است که از ناگفته های تهران قدیم سخن می گوید. از تهران فراموش شده. تهرانی که نویسنده دیده و از او شنیده .با ذکر منابع و دلایل و شواهد

از رسوم و شیوه زندگی و حس و حال و وصف جامعه ان زمان تهران قدیم قبل از پهلوی.

خرید کتاب تهران قدیم جعفر شهری تک جلدی چاپ اول سال هزار سیصد پنجاه هفت انتشارات امیرکبیر که در اصل این کتاب همان کتاب تهران قدیم اثر جعفر شهری تک جلدی قبل انقلاب است.برای دانلود کتاب تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم اینجا کلیک نمایید.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.