پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

بابا گوریو

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب بابا گوریو اثر انوره دو بالزاک ترجمه ادوارد ژوزف
توضیحات

کتاب بابا گوریو اثر انوره دو بالزاک ترجمه ادوارد ژوزف

 

رمان با باگوریو براستی یکی از شاه اثرهای بدون تردید ادبیان دنیاست و در برگرداندن آن بفارسی مترجم همه تلاش خود را داشته که مطابق متن اصلی به فارسی برگردانده شود.با همه این اوصاف سبک خاص انوره بالزاک بسیار ویژه است و قادر است که ناهموار و سریع زده باشد و زمانی با بکارگیری کنایات خیلی ریز پوشانده و زمانی کاملا ساده و بی هدف و اسان در ترجمه به زبان ما قابل وصفغ کی گردد.

 مورد دیگری که می بایست مطرح نمود اینکه که نویسنده در شروع تمام داستان هایش و بخصوص در همین رمان باباگوریو کوچکترین مسائل مادی قصه را با دقت روی هم غمناک وصف می نماید.دلیل این موضوغ بخاطر باورهای نویسنده است که محیط مادی را در تعیین کارکترهای داستان به شکل بسیار تاثیر گذار قرار می دهد.
بهمین سبب برای اینکه رفتارها و کارهای کارکترهای داستانهای خود را با دلیل و قابل قبول خلق نماید ازبازگو کردن کوچکترین مسایل چون لباس و خانه و شهر و غیر بازداری نمی کند.اما بی درنگ بعد از آن قصه با قدرت و قوا زندگی جلو رفته و مخاطب را در پی خود می کشاند و این الگوریتم نویسندگی کلیه نوشته های بالزاک است گیرا و جذاب و قوی و پر قوا

خرید کتاب بابا گوریو

 

بابا گوریو (به فرانسوی: Le Père Goriot)‏ داستان زیبا و جذاب نوشته انوره دو بالزاک نویسنده رئالیست فرانسوی است که در سال ۱۸۳۴ در مدت چهل روز نوشته شد و نخستین بار در مجله پاریس منتشر گردید و در سال ۱۸۳۵ به صورت کتاب منتشر شد. بابا گوریو داستان تلاقی سرنوشت انسان‌های گوناگون است که در قالب شخصیت‌های مثبت و منفی عناصر سازنده داستان را تشکیل می‌دهند. بالزاک در این کتاب روایت ماجرایی را پیش می‌برد که حول زندگی جوان شهرستانی ساده‌دلی (اوژن دو راستینیاک) است که به پاریس آمده و در پانسیونی (پانسیون ووکه) که محل اقامت افراد گوناگون و غریبی است اقامت می‌کند. داستان در پاریس بورژوایی قرن نوزدهم رخ می‌دهد. روایت بالزاک در تشریح فضای ویژه این پانسیون و شخصیت پردازی افراد موثر داستان خواننده را به میان ماجراها می‌برد. کلود فارو عضو فرهنگستان فرانسه می گوید که این داستان را صد بار خوانده و در دفعه صدم همان هیجان مطالعه اول به او دست داده است. داستان بابا گوریو نه فقط بزرگ ترینِ رمان های دنیاست بلکه به عقیده کلود فارو شاهکار شاهکارهای ادبی جهان و به عقیده فیلیپ برتو شاهکار نبوغ انسانی است. این کتاب توسط م. ا. به‌آذین و ادوارد ژوزف و مهدی سحابی به فارسی برگردانده شده‌است.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.