پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

گتسبی بزرگ

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد ترجمه کریم امامی
توضیحات

کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد ترجمه کریم امامی

 


یکی از بزرگ ترین کتاب های پرطرفدار و خواندنی قرن بیستم را می توان کتاب گتسبی بزرگ دانست که کمتر می توان در دوران خود، همتایی برایش یافت. این کتاب مشهور به قلم یکی از بزرگترین نویسندگان آمریکایی در قرن بیستم، اسکات فیتز جرالد به نگارش در آمده.
علاوه بر تاثیر عمق محتوا در خواننده و پرداختن به مسائل گوناگون در کتاب، نحوه نگارش نویسنده نیز نقش بسیاری در محبوبیت گتسبی بزرگ دارد و از این رو خواندن زبان اصلی کتاب، لطف خودش را دارد.
داستان کتاب، در زمان بین جنگ های جهانی اول و و دوم، قبل از بحران اقتصادی عمیق آمریکا بوقوع می پیوندد. جرالد، قهرمانش را جی گتسبی، مردی ثروتمند معرفی می کند که عمده شهرتش را بخاطر برگزاری مهمانی های بزرگ و اعیانی بدست آورده که هرکسی می تواند وارد آن ها شود. او داستاتش را از زبان مردی به نام نیک کراوی بازگو می کند که به کاراکتر اصلی از دو جهت مربوط می شود. ابتدا از آن جهت که از خویشاوندان دیزی، عشق دیرینه گتسبی است و دوم با نقل مکان از غرب آمریکا به سواحل شرقی آمریکا، با گتسبی همسایه می شود و اوقات جدید خود را در همسایگی او می گذراند. نیک کراوی که همانند ریسمانی اجزای اصلی داستان را به یکدیگر وصل می کند، در ابتدا از جشن ها و میهمانی های بزرگ گتسبی استقبال نمی کند اما بعد از مدتی خود نیز در آن ها پیوسته شرکت می کند و روزی در معاشرت با گتسبی، در می یابد که او به این دلیل این میهمانی ها را برگزار می کند به امید آنکه روزی، دیزی که از گذشته عشق او را در دل می پرورانده، در یکی از این مراسم ها شرکت کند.

 

خرید کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد

 


دیزی اکنون با مردی ثروتمند و ورزشکار به نام تام بوکَنن، ازدواج کرده و محصل آن دختری است. اما تام با معشوقه پنهانی اش به نام مایرتل در ارتباط است و رابطه سردی با دیزی دارد.
نیک ترتیبی می دهد که دیزی و گتسبی دیداری با یکدیگر داشته باشند و دیزی و گتسبی رابطه شان را از این پس شکل می دهند.
تام که به عشق گتسبی نسبت به همسرش پی می برد، به دنبال کشف راز و رمز ثروت هنگفت گتسبی می رود که شایعه های بسیاری درباره آن زبان به زبان می گردد و حوادث بعدی رمان را رقم می زند.
بخش بریده زیر، از جملات معروف گتسبی بزرگ است:
پدرم به من نصیحتی کرد که هنوز در ذهنم میچرخد! گفت: هر وقت میخواهی از کسی ایرادی بگیری یادت باشد همه مردم دنیا شانس و بختی را که تو داشتی نداشتند.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.