ابتدا راجع به نویسنده رمان کشتن مرغ مینا صحبت می کنیم یعنی نل هارپر لی  که متولد بیست و هشت  آوریل هزار و نهصد و بیست وشش  و درسال دوهزار و شانزده در نوزدهم فوریه در گذشت   نل هارپر لی داستان نویس امریکایی است که بخاطر نوشتن رمان کشتن مرغ مینا در سال هزار و نهصد وشصت برنده جایزه پولیتزر شد و این اثر بعنوان یکی از آثار  کلاسیک در گشور آمریکا خیلی محبوب گردید. این رمان را درایران با دو ترجمه عنوان میشناسند یکی کشتن مرغ مینا و دیگری کشتن مرغ مقلد که هردو یک کتاب هستن و پیرامون زمینه داستان و شخصیت‌ها باید گفت نویسنده بطور مستقیم از آنچه درخاطرات دیداری و تجربی در دوران کودکی و نوجوانیش از کارکترهای خانواده و همسایه ها و حوادثی که در دوران ده سالگی خود در محله زندگی ش الهام گرفته شده  را به تصویر میکشئ.  چنانچه طی  مصاحبه‌هایی که با هارپر لی انجام شده است شخصیت دیل در این رمان از کارکتر همسایه و رفیق اایام خردسالی لی ترومن کاپوتی الهام گرفته. این کتاب بسیار موفق بود  و در سال هزار و نهصد و شصت کارگردانی به نام رابرت مالگین با سرمایه گذاری شرکت گریگوری این اثر را به فیلم تبدیل نموده است .

معرفی کتاب کشتن مرغ مینا

 

 

 

خلاصه ای از کتاب :

رمان کشتن مرغ مقلد از به روایت دختری است به نام اسکات فینچ  که فرزند وکیل سفیدپوستی به نام اتیکاس فینچ است که دفاع از جوان سیاه‌ پوستی را بر عهده کرفته است  که این شخص به نام تام رابینسون  متهم است به تجاوز به یک دختر سفیدپوست در در شهر کوچکی به نام مِیکوم، که با مردمی نژاد پرست  وخودپسند روبروسن.اشخصیت پدر دختر کاملا انسان‌دوست، بی باک و شجاع و پدری دلسوز و جذاب می باشد. که با تمام قوا برای عدالت و گرفتن حق می جنگد و مشت محکمی است بر بی عدالتی و نژاد پرستی و دروغ و خود پسندی مردم .

 باری درون مایه این اثر حقی است که در برابر بی عدالتی و یک قدرت مزدورانه تلاش دارد تا به پیروزی برسد که شاید معصومیت و قربانی‌شدن در دوران برده داری نژاد پرستی و زورگویی را سرنگون سازد عنوان رمان  برگرفته از صحنه‌ای است که در آن اتیکاس تفنگ بادی‌ای به‌عنوان هدیهٔ کریسمس برای فرزندانش می‌خرد و از آنها می‌خواهد که به خاطر داشته باشند که هیچ‌زمان ه به مرغ مقلد شلیک نکنند، چون کشتن مرغ مقلد  یک معصیت بزرگ است.