پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

دوره مجله زن روز

موجود
500,000 تومان
برگشت به مجموعه: مجلات قدیمی

دوره مجله زن روز ۶۳۰ شماره , سال های انتشار : ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۸
توضیحات

مجله زن روز عنوان مجله ای از گروه نشریات کیهان است که به مسائلی چون مدل های لباس زنانه ، اخبار زنان ، سرگرمی ، کودکان و اخبار مربوط به هنرمندان می پرداخت ، این مجله به صورت هفتگی به چاپ می رسید .
بنیانگذاری مجله :

مجید دوامی،مجله زن روز،مجله قدیمی زن روز،خرید مجله زن روز

مجله زن روز در اوایل دهه چهل به وسیله مجید دوامی بنیانگذاری شد ، او معتقد به روزنامه نگاری جنجالی بود . دوامی بعد از بازگشت از سفر امریکا توانست موافقت دکتر مصباح زاده را در انتشارات کیهان به دست آورد که در نتیجه پر تیراژ ترین نشریه ایران با مدیریت فروغ مصباح زاده و سردبیری مجید دوامی شروع به فعالیت نمود .
وقایع قبل از انقلاب :

این مجله از پر تیراز ترین و پر مطلب ترین نشریه ایران به حساب می آید و تقریبا برای همه نوع سلیقه مطالبی داشت ، از جمله طرح های این مجله که مخالفان مذهبی و سنتی زیادی داشت می توان به مراسم انتخاب دختر شایسته اشاره کرد که منتخب این مراسم به فستیوال جهانی راه پیدا می کرد ، الهه عضدی دختر شایسته ایران در سال ۱۹۶۸ رتبه اول را نیز در جهان کسب کرد .
وقایع بعد از انقلاب :

در پاییز سال ۱۳۵۷ و همزمان با انقلاب اسلامی مجید دوامی مورد تعقیب نیروهای مذهبی به خصوص صادق خلخالی قرار گرفت ، خلخالی او را موجب فساد زنان میدانست و اعلامیه هایی برای یافتن وی پخش شد .

دوامی سال ها بدون هیچ فعالیتی در اروپا و امریکا زندگی کرد ، سال های آخر عمر به بیماری آلزایمر مبتلا گشت و نهایتا در شانزدهم اسفندماه ۱۳۸۵ در خانه سالمندان واقع در کشور نروژ درگذشت .


نویسندگان مطرح :

از نویسندگان مطرحی که با این نشریه همکاری می کردند می توان به نوش آفرین انصاری ( نویسنده ، پژوهشگر و استاد دانشگاه ) ، پوپک نیک طلب و امین الله رضایی ( شاعر ، نقاش و گرافیست ) اشاره کرد .

 

 

دوره مجله زن روز ۶۳۰ شماره , سال های انتشار : ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۸ در 26 گیگ حجم دانلود که پس از خرید لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.