پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

دوره مجله نگین

موجود
250,000 تومان
برگشت به مجموعه: مجلات قدیمی

دوره مجله نگین ۱۷۷ شماره , سال های انتشار : ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۹
توضیحات

مجله نگین عنوان ماهنامه ای بود که پانزده سال به طور مداوم انتشار داشت و به مطالبی درباره هنر ، ادبیات و علوم انسانی می پرداخت ، این ماهنامه به عنوان یکی از نشریات روشنفکری در دهه چهل و دهه پنجاه به کار خود ادامه می داد .
انتشار مجله :

نخستین شماره از این نشریه در خرداد ماه ۱۳۴۴ و در قالب شصت صفحه به چاپ رسید ، این شماره با سر مقاله ای دوستانه به انتشار رسید : با اجازه شما می خواهیم از این طرف میز به آن طرف میز بنشینیم ، تا به حال ما می کاشتیم و دیگران میخوردند حال خودمان می کاریم و خودمان هم می خوریم .

این خودمان شامل همه کسانی است که این چند سال پا به پا و در رکابشان یدک مجلات سنگین و نیمه سنگین را می کشیدیم و قلم صدتا یک غاز می زدیم و آب در هاون می کوبیدیم و چند گاهی نیز با دلی سرد و بی طپش و هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش بر کناره می رفتیم .
بعد از انقلاب :

مجله نگین تا دو سال بعد از انقلاب اسلامی ایران به چاپ می رسید و نهایتا در فروردین ماه ۱۳۵۹ بعد از انتشار ۱۷۷ شماره به کار خود برای همیشه پایان داد .
سردبیر و صاحب امتیاز :

محمود عنایت،دکتر محمود عنایت

سردبیر و صاحب امتیاز این ماهنامه دکتر محمود عنایت بود .
نویسندگان مجله :

از جمله نویسندگانی که با این ماهنامه همکاری می کردند می توان به دکتر محسن هشترودی ، دکتر فخرالدین شادمان ، دکتر محمود صناعی ، دکتر شاهپور راسخ ، دکتر احسان نراقی ، دکتر نصرت الله باستان ، دکتر علی اصغر حاج سید جوادی ، علی جواهر کلام ، دکتر عبدالرضا امیر ابراهیمی ، اردشیر لطفعلیان و مهشید امیرشاهی اشاره کرد .
ویژگی های مجموعه :

مجموعه پیش رو شامل دوره کامل این ماهنامه کمیاب می باشد ، از اولین شماره آن در سال ۱۳۴۴ تا آخرین شماره آن در سال ۱۳۵۹ .

 

دوره مجله نگین ۱۷۷ شماره , سال های انتشار : ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۹ در 15 گیگ حجم که پس از خرید لینک دانلود ایمیل میشود

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.