پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

انجمنهای سری در انقلاب مشروطیت

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب انجمنهای سری در انقلاب مشروطیت اثر اسماعیل رائین
توضیحات

 کتاب انجمنهای سری در انقلاب مشروطیت اثر اسماعیل رائین

 شصت سال از انقلاب مشروطیت ایران میگذرد.در خلال این مدت درباره این انقلاب بزرگ که بعقیده نویسندگان خارجی و برخی از محققان ایرانی یک نهضت ملی و جنبش توده مردم. و بعضی دیگر ساخت کارخانه خارجی بوده چه بسیار کتاب و رساله و صدها مقاله به زبان فارسی منتشر گردیده است.
با این حال هر روز اسناد و اطلاعات و مدارک جالب توجه و تازه ای منتشر میشود و نسل کنونی که وارث و مسئول حفظ میراث شصت ساله پدران خویش است با علاقه زیاد این اسناد را مطالعه میکند.این توجه عمخومی یکی برای اینست که ارزش معنوی نهضت ملی مشروطیت بیشتر درک شود و دیگری برای اینست که اسناد جدید حقایق تازه ای را کشف میکند و بعضی از نوشته های سابق را قابل تجدید نظر میداند.
انقلاب مشروطیت ایران فصل جدیدی در تاریخ پر افتخار کشورما گشود و نشان داد که هنوز هم خاک ایران زمین از وجود چهره های تابناک و سرفراز و پیکارجو تهی نیست و در این دیار باز هم ازاد مردانی هستند که بخاطر ازادی و رهایی از چنگ استبداد و حکومت مطلقه تا پای جان می ایستند و در این راه شربت شهاغدت می نوشتند و از خون پاک خویش میهن را رنگن میسازند.

اغلب ویسندگانی که نگارش تاریخ مشروطیت ایران را وجهه همت خود قرار داده اند نتوانسته و یا بعضی نخواسته اند سهم بزرگ ان دسته از قهرمانانی را که از روزگاران سلطنت محمد شاه تا دوران پنجاه ساله حکومت ناصرالدین شاشه برای ازادی و رهایی کشور از ظلم و استبداد تلاش میکردند.کشف و نامشان را بازگو کنند و انچه در نشریات فارسی راجع به جنبش مشروطیت و حریت در ایران ذکری میشود همه گزارشها با چاپ عکس دو سه سردار ملی دو سه پیشوای روحانی و چند تن مشروطه طلب که بعضی سمی بودند و برخی حقیقی خاتمه می یابد.

خرید کتاب انجمنهای سری در انقلاب مشروطیت اثر اسماعیل رائین چاپ اول سال 1363 انتشارات جاویدان

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.