پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

ايران بر ضد شاه

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب ايران بر ضد شاه اثر احمد فاروقی
توضیحات

کتاب ايران بر ضد شاه اثر احمد فاروقی

 

در کشوری مثل ایران که در آن اصول و مبانی دموکراسی رعایت نمی شود اراده ملت راهای مختلفی برای بیان درون خود انتخاب می کند.
تظاهرات خیابانی یکی از بزرگترین و چشمگیرترین راهایی است که مردم آنچه در دل دارند بوسیله آن بیان می کنند. بزحمت می توان پی برد که اعتصابات و کم کاریهایی که در سراسر کشور شروع شد چه اثرات وخیمی در اقتصاد و تزلزل رژیم سلطنتی داشت و بالاخره مبارزه مسلحانه کم و بیش شدید در طول سالهای مختلف در نواحی و محافل و مشاغل اجتماعی مربوطه بندرت توانست از سدهای محرمانه و مخفی طرفداران آن و همچنین سانسور رسمی عبور کند.
بین این سه طرز عمل دیکتاتوری و استبداد حکومت پهلوی مخصوصا دو عمل اول را خوب شناخته است و با آن دست و پنجه نرم کرده است.
نهضت ملی مردم ایران بر ضد شاه بیان عمیق نارضایتهایی عمومی است که از نظر سیاسی .اجتماعی. دینی و فرهنگی اعلام می گردد و سال 1357 نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است که رژیم را به لرزه در آورده و آنرا از پای در انداخت.

خرید کتاب ايران بر ضد شاه اثر احمد فاروقی و ژان لوروریه ترجمه مهدی نراقی انتشارات امیرکبیر سال 1358

در این کتاب نويسندگان ايران بر ضد شاه، بزرگي طلبي هاي شاه و شكست اصلاحات ارضي و ورشكستگي اقتصاد برنامه ريزي ايران روي كاغذ و مبارزات توده هاي مردم را به درستي تشريح كرده اند در پايان به كمك اسناد و شواهد شيوه هاي پليس مخفي شاه(ساواك) را بر پايه شكنجه و خبرچيني نشان داده اند.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.