پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

تاریخ دول معظم

موجود
500,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب تاریخ دول معظم اثر ماکسیم مورن 2 جلدی
توضیحات

کتاب تاریخ دول معظم اثر ماکسیم مورن

 

تاریخ تاریخ دول معظم که در سال هزار و سیصد و سی و هشت که توسط ماکسیم مورن نوشته و به دست علی اصغر شمیم ترجمه شده است.

که انتشارات آن نشر علمی می باشد.و در قطع وزیری به چاپ رسیده است.تعداد صفحات این کتاب هزار و صد و هشتاد و یک صفحه می باشد.برای خرید کتاب تاریخ دول معظم با ما تماس بگیرید.

 پس از امضای پیمان متارکه جنگ مورخ یازده نوامبر هزار و نهصد هجده ,کلمانسو نخست وزیر و وزیر جنگ فرانسه با مشگلاتی مواجه شد که اگرچه به اهمیت مشکلات دوران جنگ نبود ولی رفع آنها نیز به آسانی امکان نداشت.

 مشکلات حمل و نقل بر اثر ویرانی پلها و راها و از کار افتادن وساول نقلیه درموردیکه ندارک و ارسال خواروبار بمناطق آزاد شده مشرق فرانسه و تامین احتیاجات سربازان فرانسوی در منطقه رنانی کمال لزوم را داشت.

کمبود نیروی کارگری در مزارع بر اثر دومیلیون الفات و ضایعات انسانی فقدان ذغال سنگ کافی بعلت ویرانی معادن ذغالشمال.مشکلات اقتصادی از قبیل لزوم تبدیل کارخانه ها و صنایع دوره جنگ بصورت قبل از آن و مرمت و تکمیل ضایعات صنعتی بحران مالی مخصوصا 300 میلیارد قرض داخلی و خارجی و لزوم قرضه های جدید که پیوسته بر حجم پول می افزود مشکلاتی بود که کلمانسو با انها مواجه گردید.

 

فرانسویان امیدوار بودند که المان لاقل قسمتی از غرامت جنگ را بپردازد و متفقین از مطالبه وامهایی که بفرانسه داده بودند خودداری نمایند همه انتطار داشتند که بهای کالاها تنزل کند ولی دستمزد بهمان صورت دوران جنگ باقی ماند.
در دوران جنگ کشاورزان محصول کشاورزی را به قیمت زیاد میفروختند و قروض خود را می پرداختند و غالب انها زمین و ملک مزروعی میخریدند و از طرفی کارگران کمتر کار میکردند و مزد گزاف می گرفتند و امیدوار بودند که وضع اجتماعی و مالی انان رو به بهبود گذارد و همگی طالب اسایش و رفاه بعد از جنگ بودند مقدمه فوق برگرفته از صفحه سوم و چهارم کتاب تاریخ دول معظم جلد اول است کتاب حاضر در دو جلد در سال 1338 توسط علی اصغر شمیم بفارسی برگردانده و توسط انتشارات علمی به چاپ رسی

 

جلد نخست تاریخ دول معظم - جلد ۱ - از ۱۹۱۹ میلادی تا ۱۹۴۷ میلادی  دربرگیرنده تاریخ فرانسه، آلمان، انگلستان و ایتالیا و جلد دوم دربرگیرنده تاریخ شوروی، ممالک متحده امریکا، چین، ژاپن و پیمان‌های صلح

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.