پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

سه رویداد و سه دولتمرد

موجود
600,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب سه رویداد و سه دولتمرد اثر هوشنگ نهاوندی
توضیحات

کتاب سه رویداد و سه دولتمرد اثر هوشنگ نهاوندی

 

کتاب سه رویداد و سه دولتمرد : نگاهی نو به یک دهه از تاریخ معاصر ایران این اثر توسط هوشنگ نهاوندی نوشته شده است.

سه رویداد و سه دولتمرد آنگونه که در عنوان اثر هم آمده تاملی می باشد درمورد یک دهه تاریخ معاصر ایران که بعد از سپری شدن زیادتر از نیم قرن نه فقط از دید و نظر تاریخی و تاریخ و همچنان از نظر سیاسی مورد بحث و حتی مجادله ی زیادی از صاحب نظران می باشد.

سه اتفاق بسیار عمده ی تاریخ معاصر ایران تلاش شوری ها واسه ی تجزیه آذربایجان و بخشی از کردستان و انتهای بحران به یاری تمامی مردم ایران و علل خصوص قوام السلطنه نهضت ملی شدن نفت که دکتر مصدق پرچم دار آن بود .

و عاقبت آخر حکومت مصدق و اتفاقات بیست و پنجم تا بیست و هشتم مرداد و نقش سپهبد زاهدی در آنها و زندگی و زمان حکومت او همچنان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در تمامی بحث های ارتباط به مسایل حال ایران نمایان می شوند.

در هر سه مورد ایران دستخوش تحریکات یا مداخله ها و قدرت های بزرگ جهانی بوده است. د

ر هر سه مورد علل خصوص تمامی دو حادثه ی اخیر همچنان اختلاف نظرها و صحبتهای آمیخته با عصبیت و موضع گیری های سیاسی و مرامی است.

 

خرید کتاب سه رویداد و سه دولتمرد

من در این کتاب درباره ی حوادثی می نویسم که بیش تر از دور ناظر آن بودم و درباره ی دولتمردانی که هرگز آن ها را ندیدم. درباره ی همه ی این حوادث بسیار شنیدم و بسیار خواندم.
در طی سی سال اخیر کنجکاوی شخصی من درباره ی این دوران به ضرورت یک بررسی تاریخی و سیاسی انجامید.
خوشبختانه انکان دسترسی به مدارک و اسناد بسیاری که پیش تر میسر نبود حاصل شد و به وِژه بیش از پیش دریافتم که صحیح و بی طرفانه درباره ی دولتمردان ایرانی شده و می شود و ایرانیان را از تحلیل منطقی و روش بینی درباره ی اینده باز می دارد.

 تدوین این کتاب برآیند خاطراتی است که از سال ها در ذهن خود داشتم که در حاشیه به منابع بسیاری از آن ها اشاره کرده ام. و نیز بررسی های طولانی که طی سی سال اخیر انجام داده ام.
آن چه نوشته ام نه درباره ی این رویدادها و این دهه ی پر حادثه و نوشان . کلام آخر است و نه درباره ی شخصیت هایی که به آنان پرداخته ام. ولی امیدوارم راه گشای بررسی های منصفانه ی دیگری باشد که تصور نمی رود هیچ کس در ضرورت آنها تردید روا دارد.
نقطه نظرها و داوری های خود را در پایان کتاب نوشته ام.
می دانم که بسیاری آن ها را خواند پسندید و تایید خواهند کرد و بسیاری دیگر به انتقاد و خرده گیری خواهند پرداخت.
امیدوارم این بحث و گفتگو ها به بازشناسی یک دوران سرنوشت ساز از تاریخ ایران که بازتاب های آن هنوز ادامه دارد یاری کنند و نسل های جوان تر بتوانند از آن برای برای یافتن راه و روش های سیاسی اینده کشور بهره گیرند.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.