پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

فریدون آدمیت و تاریخ مدرنیته در عصر مشروطیت

موجود
500,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب فریدون آدمیت و تاریخ مدرنیته در عصر مشروطیت اثر علی اصغر حقدار
توضیحات

کتاب فریدون آدمیت و تاریخ مدرنیته در عصر مشروطیت اثر علی اصغر حقدار

 

همان طور که آورده شد ایده های ناسیونالیستی نیز جزو ایدئولوژی نهضت مشروطیت بود و بالتبع این ایده ها هم در مجلس ظاهر شدند.
اولین تکانه های اقتصادی مجلس را در برابر خارجیان به واکنش واداشت و اولین طرح های اقتصادی که در مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت برامده از همان ایده های ملت خواهی بود بهخ سخن ادمیت مجلس جلوگاه سیاست ملی است.
ناسیونالیسم از عناصر اصلی ایدولوژی نهضت مشروطه خواهی مظاهر گوناگون داشت.
از بارزترین نمودهایش وجهه نظر ضد استعمار غربی است.
سیاست کلی مجلس را نسبت به دولت های انگلیس و روس می توان در این کلام میرزا حسن خان شیرازی خلاصه کرد.
رای عام مجلس در رد کردن قرض خارجی تاکید مجلس به رهانیدن مملکت از زیر بار قرض های پیشین رسیدگی به کار امتیازنامه های سابق همچون قرارنامه نفت جنوب و بانک شاهنشاهی و شیلات دریای خزر منع امتیازنامه های خارجی.منع مطلق فروش امتیازنامه های داخلی به بیگانگان. و حمله مجلس به دستگاه قزاقخانه بر رویهم جهت عمومی سیاست مجلس را در مقاومت با استعمار خارجی می نمایاند.مقاومتی که از هشیاری نسبت به حاکمیت ملی نشات می گرفت.

خرید کتاب فریدون آدمیت و تاریخ مدرنیته در عصر مشروطیت اثر علی اصغر حقدار چاپ چهارم آنکارا سال 1397

 

نمونه جمع آوری شده از انديشه‌هاي ايراني، تحليل و بررسي کردن افكار و آراي صاحبنظران و روشنفكري است كه نظام انديشه و فرهنگ ايراني را در گذر زمان به تكاپو واداشته و آن را پذيراي تحول و تغيير در سير تاريخي كرده‌اند، آنان با گذار از انديشه‌هاي مألوف و سنتي جامعه، دست به آفرينش نظام فكري تازه‌اي زدند و راه را براي توليد و شكل‌‌گيري شيوه‌هاي نوين انديشه و فرهنگ هموار كردند. مجموعه نوشته‌‌ها و تحقيقات فريدون آدميت دوره زماني تقريباً 50 ساله دگرگوني‌هاي اجتماعي سياسي از جنبش تنباكو 1326ش تا استبداد صغير 1290ش را شامل مي‌شوند تحليل و گزارش انديشه‌هاي مترقي و متجدد روشنفكران اوليه ايراني در تحكيم و پي‌ريزي نهادهاي مدني و ساختارهاي سياسي مدرن بخش ديگر تأليفات آدميت را در بر مي‌گيرند اين دوره را با پيش‌زمينه‌هاي آن در جنگ با روسيه تا تغيير سلطنت مي‌توان دوران كلاسيك فرهنگ مدرن ايراني ناميد. در اين كتاب پيش از اينكه از ايده‌هاي مدرن كلاسيك ايراني و كنشگران سياسي مدرن و ايدئولوژي نهضت مشروطيت ايران بر پايه آثار و تأليفات فريدون آدميت سخن گفته شود روش تاريخ‌نگاري آدميت و روش تحليلي او به عصر مشروطيت باز گفته مي‌شود .

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.