پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

رضا شاه: خاطرات سلیمان بهبودی

موجود
350,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب رضا شاه: خاطرات سلیمان بهبودی، شمس پهلوی، علی ایزدی
توضیحات

 کتاب رضا شاه: خاطرات سلیمان بهبودی، شمس پهلوی، علی ایزدی

 

کتاب رضا شاه: خاطرات سلیمان بهبودی، شمس پهلوی، علی ایزدی نام کتابیست که در دو بخش کلی تقسیم شده بخش ابتدایی که راجع به اتفاقات روزمره زمان رضا شاه از قرار ملاقاتها و گفتگوهای عادی و کارهای روزمره شخصی ایشان و بخش بعدی راجع به خاطراتی است ار رضاشاه که از زبان سلیمان بهبودی و دو شخص مهم دیگر دربار یعنی شمس پهلوی و علی ایزدی است.

و اما راجع به شخص نخست کتاب که نام کتاب را یدک مسپی کشد یعنی سلیمان بهبودی و اساسا این کتاب را با نام خاطرات سلیمان بهبودی می شناسند زیرا او  کارکتر مهمی در دربار بود و بسیار شناخته شده اما نکته اینجاست که از سلیمان بهبودی اطلاعات کافی وجود ندارد و با اینکه پس از انقلاب نیز تا سال هزار و سیصد و شصت زنده بودن اما ناگفتنه ها درموردش بسیار است.

و در اسناد بجا مانده و کتب ارزنده تاریخی مانند خاطرات فردوست از سلیمان بهبودی بعنوان یکی از کارکترهای اصلی واسطه رضا شاه با بریتنایی ها بود. و ایشان به گفته بسیاری راز دار رضا شاه بود و به جرا می توان گفت هیچ شخصیت و کارکتر سیاسی قدر بهبودی از مسائل رضا پهلوی خبر نداشت.نکته جالب دیگر راجع به این شخصیت اینکه رضا پهلوی ابتدا ایشان را گماشته خانه ش کرد و به تدریج با بدست اوردن اعتماد رضا شاه محرم ایشان گشت.

 

خرید کتاب رضا شاه: خاطرات سلیمان بهبودی، شمس پهلوی، علی ایزدی

و مسول اصلی خدمات به خانواده شاه ایران شد.اما قبل از انکه رضا پهلوی پادشاه شود ابتدا در خانه نخست ایشان که به زبان خود او یک خانه فرسوده و بقولی خرابه بود در یکی از کوچه های فرعی میدان حسن اباد سکونت میکردن و کار ایشان تامین و تهیه خوراک وموارد ضروری خانه و خانواده بود.

و پس از به پادشاهی رسیدن رضا شاه او همه کار کاخ های ایشان شد از سعداباد تا کاخ شهر.ایشان متولد سال هزار و دویست هفتاد و پنج در شهر تهران و همانطور که گفته شد در سال هزار و سیصد و شصت فوت کردن.

خرید کتاب رضا شاه: خاطرات سلیمان بهبودی، شمس پهلوی، علی ایزدی اثر غلامحسین میرزا صالح چاپ اول سال 1370 انتشارات طرح نو در فروشگاه اینترنتی کارا کتاب موجود است

 

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.