پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

دادگاه تفتیش عقاید

موجود
200,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب دادگاه تفتیش عقاید : انکیزاسیون اثر م.و.فرآل
توضیحات

کتاب دادگاه تفتیش عقاید : انکیزاسیون اثر م.و.فرآل

 از زمان ظهور حضرت مسیح تا سال 313 میلادی که قسطنطین کبیر امپراتور روم آزادی دین مسیح را اعلام کرد و متعاقبا این دین کیش رسمی دولت روم شناخته شد.مسیحیان سخت در فشار بودند و به جرم گرایش به مسیحیت از سوی مخالفان و ماموران دولت روم بیداد و شکنجه فراوان می دیدند.گرفتار زندان هایی می شدند که دیگر زنده از انها بیرون نمی امدند یا به جنگ شیران و پلنگان و سایر حیوانات خونخوار می افتادند و پیکرشان پاره پاره می شد.
خلاصه مدت سه قرن انواع آزارها را متحمل شدند ولی نه تنها دست از دین خود برنداشتند بلکه روز به روز در ایمان خود راسختر گردیدند و رشته اتحاد را در میان همکیشان خود استوارتر ساختند و با گرمی بیشتری به انتشار ایین مسیح پرداختند.
چرا؟ زیرا دریافته بودند که دین بهترین وسیله نزدیکی ادمی به خداوند و استوارترین پناهگاه او در برابر نا ملایمات است. شعله مقدسی است که مشعل امید و اشتیاق را در قلب مومن فروزان نگاه می دارد.
نیرویی است که نوع بشر را در این جهان اطمینان خاطر می بخشد و نوید می دهد که مصائب این سرای فانی را با نغمات سرای باقی جبران خواهد کرد.
اما همچنان مسیحیان که طی قرون اولیه میلادی در برابر انهمه زجر و شکنجه پایداری کردند و ایمان خود را از دست ندادند در دوره انکیزاسیون وقتی که کشیشان یعنی همان کسانی که می بایست طبق تعلیمات مسیح برای مردم سرمشق مهربانی و نوع دوستی و برادری باشند به عنوان تفتیش عقاید بیرحمانه ترین جنایات را مرتکب می شوند و به نام دین از هیچ گونه ادمکشی و ادم سوزی دریغ نمی وزرند.مردم رفته رفته از دین بیزار شدند و این بیزاری زمینه را برای نشر افکار ضد مذهبی اماده ساخت و مادیگری و بیدینی را در میان غریبان رواج داد.
در سراسر قرون وسطی مکتباسکولاستیک در اروپا تسلط داشت که در حقیقت سدی نفوذناپذیر در راه پیشرفت علم و دانش به شمار می رفت زیرا به موجب اصول مکتب اسکولاستیک هیچ دانشمندی حق نداشت نظری اظهار کند که گوچکترین مغایرتی با مندرجات کتاب مقدس داشته باشد.

این کتاب تاریخ در سال 134 به دست دکتر لطفعلی بریمانی توسط انتشارات گوتنبرک به چاپ رسیده است  مفهوم تفتیش عقاید یعنی بازرسی و تفحص در باورهای افراد. به اعمالی گفته می شود که از سوی یک موضع صاحب قدرت، مردم مورد باز خواست به دلیل باور های خود قرار می گیرند . مشهورترین آن، تفتیش عقاید در اروپای مسیحی است .

 خرید کتاب دادگاه تفتیش عقاید : انکیزاسیون اثر م.و.فرآل ترجمه دکتر لطفعلی بریمانی چاپ اول سال هزار سیصد شصت دو انتشارات گوتنبرگ

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.