پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

مجموعه آثار میرزا ملکم خان

موجود
500,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب مجموعه آثار میرزا ملکم خان اثر محمد محیط طباطبایی
توضیحات

کتاب مجموعه آثار میرزا ملکم خان اثر محمد محیط طباطبایی

 

کتاب مجموع آثار میرزا ملکم خان که در سال هزار و سیصد و بیست و هفت چاپ شده می باشد.این اثر توسط محمد محیط طباطبایی نوشته شده است.که چاپ آن بر عهده ی نشر کتابخانه دانش بوده است.

میرزا ملکم در سال هزار و دویست و چهل و نه هجری قمری در قصبه جلفا که اکنون از محله‌های واقع در اصفهان می باشد داخل خانواده‌ای متوسط به دنیا آمده است .

پدر او میرزا یعقوب سنگ‌ تراشی از ارمنی های جلفای اصفهان بود که به قولی مسلمان شده بود. ملکم واسه ی درس خواندن به فرانسه سفر نمود و بعد از برگشت به دفعات به مأموریت‌های سیاسی به اروپا سفر می نمود.

 

خرید کتاب مجموعه آثار میرزا ملکم خان اثر محمد محیط طباطبایی

 

محققان تاریخ سیاسی ایران او را از اندیشمندان نسل نخست ایران می‌‌دانند. کارهای او برگرفته از انجام کارهای اداری و مبارزه سیاسی و انتشار و رایج نمودن افکار آزادی‌خواهی را بوده است و همچنان بعضی به او اتهام‌هایی همانند سوءاستفاده مالی و کلاهبرداری وارد ساخته‌اند.

ولی شاید اساسی ترین کار او چاپ نشریه قانون است که در آشنا نمودن نخبگان اجتماع ایران در زمان قاجار با معانی حکومت قانون و اصول آزادی‌ خواهی سهمی بسیار داشت و از عوامل تاثیرگذار در جنبش مشروطه ایران بود.

او در سال هزار و سیصد و بیست و شش هجری قمری داخل شهر لوزان کشور سوئیس از دنیا رفت .

خرید کتاب مجموعه آثار میرزا ملکم خان اثر محمد محیط طباطبایی چاپ نشر کتابخانه دانش و در سال هزار و سیصد و بیست و هفت به انتشار رسیده است.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.