پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

پسر حاجی باباجان

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب پسر حاجی باباجان اثر ایرج پزشکزاد
توضیحات

کتاب پسر حاجی باباجان اثر ایرج پزشکزاد

 

 صحنه یک اطاق نشیمن ساده است.اثاثه اطاق عبارتست از یک نیمکت و دو صندلی راحتی .یک میز پیشدستی- یک میز ناهار خوری و چهار صندلی-یک قفسه کتابخانه خالی-یک تلویزیون-یک دستگاه ضبط صوت.روی تلویزیون یک قاب عکس خانم قرار دارد که در آن عکس یک هنرپیشه زن سینما دیده می شود.
هنگام باز شدن پرده جف پشت میز ناهار خوری مشغول صحبت با تلفن است.گوشی به دست راست و یک تفنگ به دست چپ دارد.

جف : نه نه می می نو خانم من هالو نیستم.دارید بهانه می می آورید .شما دارید احساسات مرا زیر پایتان له می می کنید. اما یک روز پشیمان می می شوید چی؟
نخیر من خوب می دانم. البته من کار ندارم.خانه ندارم.بله هیچی ندارم اما یک قلب پر از عشق دارم . شما را دوست دارم بله؟ نخیر.خیال نکنید من خرم. من می می دانم شما عاشق سیروس خان هستید می می نو خانم.
انچه که خوانید مربوط به میزانسن و چند خط نمایشنامه کتاب پسر حاجی باباجان اثر ایرج پزشکزاد که ماجرا در شهری در اامریکا بوقوع می پیوند و شامل سه پرده می باشد

 خرید کتاب پسر حاجی باباجان

 

کتاب پسر حاجی باباجان که در سال هزار و سیصد و هشتاد و هفت چاپ شده می باشد.این اثر توسط ایرج پزشکزاد نوشته شده است.که انتشارات آن پژوهه می باشد.

پسر حاجی باباجان که مثل بیشتر اثرهای ایرج پزشکزاد خیلی ساده و روان نگاشته شده است. شخصیت پردازی بسیار مناسب و بیان کامل واکنش‌های نسبت به رویدادها و اتفاقاتی که رخ داده صحیح و مناسب گفته شده است.

هر اندازه سال‌ها از نوشتن اثر مشهور دایی جان ناپلئون و سریالی با این اسم دایی‌جان ناپلئون ساخته شد است ولی در طول مطالب به دفعات می شود رنگ و بوی آن را در این اثر همچنان دید. حتی می شود به نوعی شبیه سازی هم اشاره داشت.

جعفر که عاشق مینو می باشد اما مینو به او اصلا محل نمی‌گذارد تصمیم می گیرد که خود را بکشد و واسه ی نوشتن نامه‌ خداحافظی از جهان و مینو که بسیار هم پرسوز و گداز است و شعری هم چاشنی آن باشد از شاعری به اسم الف. میم. پدیده و واسه ی رساندن آن به دست مینو از سیروس یاری می جوید .

سیروس واسه ی جلوگیری کردن این امر و خودکشی او پیشش آمده و به گونه ای که خود جعفر هم نمی فهمد او را منصرف می سازد و واسه ی این که جعفر پولی بدست آورد و کاری انجام دهد برای آنکه افرادی همانند مینو به او روی خوش نشان دهند نقشه‌ای کشیده و حاجی میرزا علی آقا را که از خریدن و فروختن ملک داخل ایران به ثروت رسیده را به آمریکا می‌کشانند

خرید کتاب پسر حاجی باباجان اثر ایرج پزشکزاد چاپ نشر پژوهه و در سال هزار و سیصد و هشتاد و هفت به انتشار رسیده است.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.