پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

آدمهای غایب

موجود
400,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب آدمهای غایب اثر تقی مدرسی
توضیحات

کتاب آدمهای غایب اثر تقی مدرسی

 

اتاق کار بدون پنجره دکتر تقی مدرسی گرم و گرفته است.روی دیوار تصویر سیاه و سفید مادر و فرزندی سیاه پوست به چشم می خورد.دکتر مدرسی می گوید این عکس را ادوارا ولتی در دوران بحران اقتصادی برداشته است.در سال 1933 سال تولد من.مال زنم بود و من از او خواستم که آن را به من بدهد و اوهم داد

 زن دکتر تقی مدرسی آن تایلر یکی از رمان نویسان مشهور آمریکایی است.ده رمان منتشر کرده است.این گفت و گو با مدرسی زمانی صورت میگیرد که اولین رمان او کتاب آدم های غائب به زبان انگلیسی در امریکا منتشر شده است.
دکتر تقی مدرسی 53 سال دارد.(البته این در مقدمه کتاب امده که چاپ چند دهه پیش است ورنه ایشانزاده ۱۳۱۱ - درگذشت ۱۳۷۶
.رییس بخش روانپزکی کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه مری لند است.در 25 سالگی در حالی که درس پزشکی می خواند و رمان اولش با استقبال روبه رو شده بود.در مملکت خودش احساس غریبگی می کرد. زمانی که درباره کودکان یک قبیله عشایری تحقیقات پزشکی انجام می داد مورد سو ظن ماموران امنیتی قرار گرفت و اورا برای پاسخ دادن به یک سلسله پرسش بازداشت کردند.
می گوید: امریکا به نظر من سرزمینی است ان چنان دور و دست نیافتنی بود که خیال هم نمی کردم روزی به انجا برسم. به به ویچیتای کانزاس رفت.برادرش که او هم دمتر است انجا زندگی میکرد من فکر می کردم که اینجا دیگر ناف امریکاست درست وسط همه چیز است.
پس از یک سال و نیم دوره تخصصی را در رشته روانپزشکی کودکان در دانشگاه دوک اغاز کرد و همان جا بود که با زبان شناس و نویسنده سیاه گیسویی به نام ان تایلر اشنا شد این زوج جوان زمان کوتاهی پس از ازدواجشان در سال 1963 به تهران سفر کردند تا با خانواده مدرسی دیدار کنند.توی هواپیما شروع کرد به زبان فارسی حرف زدن .هیچ نمی دانستم که دارد فارسی یاد میگیرد.این راز را پیش خودش نگه داشته بود.

 خرید کتاب آدمهای غایب

 کتاب آدمهای غایب آخرین رمان تقی مدرسی است که نخست در سال شصت و هشت به چاپ رسید و روایت خانواده ای است.

که دو برادر و خانوادهایشان را مرور می کند برادر اول سردار اژدر و برادر دوم نظام حشمت که در برابر هم ایستاده و ازهم جدا شده اند.

ما نسل سوم این خاندان را شاهد هستیم، تا مسعود و رکنی، بعد از خان بابا و عبدالباقی و بعد از سردار اژدر و نظام حشمتاین.رمانی است کاملا اجتماعی و خواندنی.

کتاب چاپ سال هفتاد دو انتشارات نگاه.همینطور چاپ اول سال 68 موجود است.

 

خرید کتاب آدمهای غایب اثر تقی مدرسی چاپ اول هزار سیصد هفتاد و نه انتشارات نگاه

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.