پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

از رنجی که می بریم

موجود
200,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب از رنجی که می بریم اثر جلال آل احمد
توضیحات

کتاب از رنجی که می بریم اثر جلال آل احمد

کتاب از رنجی که می بریم به قلم جلال آل احمد در سال ۱۳۲۶ منتشر شد . این کتاب دومین مجموعه داستان از جلال آل احمد است . جلال آل احمد در سال ۱۳۰۲ در تهران به دنیا آمد. او در دهه ۳۰ به شهرت رسید و از اعضا حزب توده بود . او دارای تفکرات سیاسی نوین بود و یک روشنفکر سوسیالیست به حساب می آمد.  از این رو بر جنبش های روشنفکری ایران تاثیر زیادی گذاشته است. جلال در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و پدر برادر و بسیاری از خانواده او روحانی بودند چنان که پدر او می‌خواست که او هم روحانی شود . به علت تعلیمات مذهبی، پدر او اجازه درس خواندن او در دبیرستان را نداد . اما جلال پنهانی به دارالفنون  رفت . او در کتاب هایش با قلم تند و تیز خود جامعه را به نقد می‌کشد.  قلم او راحت ساده و سریع و بدون فوت فن داستان نویسی است . اما داستان های او دلنشین هستند و ارزش خواندن دارند.

خرید کتاب از رنجی که می بریم


داستان های او به نوعی منبعی برای تحقیق درباره دوران قدیم و معاصر ایران می باشد .
کتاب از رنجی که می بریم شامل هفت داستان به نام دره خزان زده . زیرآبیها در راه چالوس محیط تنگ اعتراف .  ابرو ازدست رفته و روز های خوش است.  داستان هایی با مضمون سیاسی و اجتماعی . در داستان هایی چون دره خزان زده روایت گروه های سیاسی است و در داستان در راه چالوس روایت وضعیت اجتماعی ایران است . هدف جلال در این کتاب این  بوده است که با روایت داستان هایی با رویکرد سیاسی وضعیت زندانیان سیاسی در رژیم شاهی را نشان دهد .

 سه بعدازظهر، سوت تعطيل كار معدن، همانند همه روز در هواي سرد و مه آلود دره هاي زيراب پيچيد در همه جا نفوذ كرد: لابلاي شاخه هاي درخت هائي كه برگ ريخته بودند و در زير شيرواني هاي آهني و يا تخته كوبي كه در طول دره هاي معدن به چشم مي آمدند و در زير سقف تونل هاي دراز و تاريكي كه حيات يك عده انسان را به صورت گرد تيره زغال در مي آورد و دوباره به خورد خود آنها مي دادند.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.