پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

خدایان تشنه اند

موجود
100,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب خدایان تشنه اند اثر آناتول فرانس
توضیحات

 کتاب خدایان تشنه اند اثر آناتول فرانس:
خدایان تشته اند رمانی تاریخی نوشته آناتول فرانتس، نویسنده فرانسوی است.
فرانتس در کتاب خدایان تشنه اند در کنار داستانی که شرح می دهد، به شرح قسمتی از تاریخ فرانسه می پردازد که در خلل داستانش خواندنی تر می نماید.
نویسنده که در جریان انقلاب فرانسه کودکی چهار ساله بوده و از بچگی تاثیرات این انقلاب بزرگ را در زندگی خانوادگی اش حس نموده، درکتاب خدایان تشنه اند به موضوع انقلاب فرانسه و انقلابیون می پردازد. انقلابیونی که پس از دست یابی به خواسته شان و پیروزی انقلاب و در اختیار گرفتن قدرت، با مهر کردن هر جنایتی با نام آزادی، مرتکب هر گناهی می شوند و خود را با قرار دادن زیر ردای آزادی، تبرئه می کنند. او در این کتابش نشان می دهد که در زمان هایی که تاریخ دچار تنش ها و تلاطم های تاثیر گذار و بزرگی می شود، کسانی که در این برهه در مسند قدرت قرار می گیرند و فکر می کنند با حق و انصاف، حکومتی عادلانه دارند، متوجه نارامی های اوضاع و آشفتگی های موجود در زمان نمی شوند و از خود چهره ای نمایان می کنند و به اعمال سنگدلانه و ستمگرانه ای دست می زنند که گویی به انسانی دیگر تبدیل شده اند.
داستان خدایان تشنه اند حول زندگی جوانی نقاش به نام اواریست گالمن، یکی از انقلابیون فرانسوی می گردد و شرح زندگی انقلابی و تغییر خلق و خوی این جوان در این دوره را روایت می کند.
این کتاب تاریخی بزرگ با دنبال کردن قدم به قدم وقایع تاریخی، اواریست را نشان می دهد که بعد از انتقالش به کمون پاریس، در هیئت منصفه دادگاه انقلاب در پاریس قرار می گیرد و با تعهد به آرمان های انقلاب و اعتقادات راسخش، تصمیم به صدور حکم اعدام برای مردم کشورش می گیرد و حتی خواهر خود را نیز که با یک سلطنت طلب به خارج از کشور فرار کرده، از مجموعه حکم های اعدامی که صدور می کند، مستثنی نمی داند.
تکه ای از متن:
خدایان نوظهور، یعنی اوباش روی سنگفرش کوچه‌های پاریس تشنهٔ خون شده بودند.
بدبختانه تاریخ بشر را همین اوباش می‌سازند.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.