پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر اثر ولتر ناصح ناطق
توضیحات

کتاب شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر اثر ولتر ناصح ناطق

 

 ولتر کودکی نحیف و لاغر بود و کسی انتظار نداشت در حدود هشتاد و پنج سال عمر کند. در کودکی شخصی بنام آبه دوشاتونف شعرهای ذیل را که سرفصل تمام زندگی او محسوب میشود و با تموخته بود:
مردم این جهان خواه طرفدار پاپ باشند و خواه بودائی همه ژاژخائی می کنند.
حق را یکی سیاه و دیگری سفید می بند و همه باهم در جنگند.مردم بیهوده گر و متعصب بدون ذره ای تفکر هر افسانه ای را حقیقت می پندارند.
ولتر تا عمر داشت نه برای لاغری خود چاره ای جست نه مضمون این شاعار را فراموش کرد.مشتی پوست و استخوان و عصب در حدود یکقرن برای حق جنگید و روحانیان قشری و متعصب را که از اختلاف بین مردم برای خود شکوه و جلال و دستگاه فراهم میسازند.بباد استهزاء گرفت. ده ساله بود که که اورا بمکتب برادران ژزویت فرستادند.در مکتب ژزویت ها ولتر ادبیات قدیم و معانی و زبان لاتینی را فرا گرفت.

و راه و رسم مبارزه و عناد و لجاج و سرسختی را اموخت.طبع شوخ ولتر در همان محیط تاریک هم بکار افتاد .شعر در هجو استادان خود ساخت و همه چیز را ریشخند کرد.

 رمان شاهزاده خانم بابل اثر ولتر مترجم: ناصح ناطق سال چاپ : 1343 این کتاب مجموعه شش داستان از نوشته های ولتر می باشد این کتاب نیز همانند اکثر آثار ولتر نگاهی نقادانه نسبت برجامعه دارد. از میان این شش داستان داستان سفرنامه ی اسکار مانتادو جالب تر از بقیه بود و کوتاه تر البته ولتر تو آثارش به صورت سطحی به خیلی از نکات اشاره می کنه که فهمیدن خیلی از اونها نیازمند یک پیش زمینه و اطلاعات قبلیه است.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.