پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

ماشاء الله خان در بارگاه هارون رشید

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب ماشاالله خان در بارگاه هارون‌ الرشید اثر ایرج پزشکزاد
توضیحات

 کتاب ماشاءالله خان در بارگاه هارون الرشید اثر ایرج پزشکزاد نام یکی از رمان های پر طرفدار و طنز از سری کتاب های ایرج پزشکزاد است. که برای نخست بار در سال هزار و سیصد و پنجاه و پنج توسط انتشارات صفی علیشاه به چاپ رسید.اگرچه پیش از این بصورت پاورقی در نشریه اطلاعات جوانان در سال هزار و سیصد و سی و هفت و برای مرتبه بعدی در سال هزار و سیصد و پنجاه در نشریه فردوسی به چاپ زسیده بود.اما بصورت کاملا مستقل توسط انتشارات صفی علیشاه به چاپ رسید.

 . اما ماجرای این رمان خواندنی روایت یک نگهبان بانک است(دربان) که علاقه زیادی به تاریخ بخصوص زمان هارون الرشید دارد . و مدام در رویای خود و تصوراتش خود را در این دوره می بینید.شاید یکی از دلایل این تصوراتی بود که مقایسه و تشابه رفتتارهای دیگران با او را در دوره هارون ارشید یکسان می دانسته.و همواره در امیالش دوست داشت که به زمان خلیفه بغداد سفر میکرد یا ای کاش اصلا آن زمان بدنیا امده بود.

تا دست اخر یکروز پیش یک مرتاض هندی نزدیک منزلش رفته و از او می خواهد که اگر میتواند روح اورا به زمان مدنظرش یعنی عصر خلیفه هارون ارشید ببرد و این ارزو براورده شده هنگامی که چشمانش را باز نموده و خود را در آن عصر میابد. و در خلال شیرینی و طنز و دیالوگهای انتقادی و اجتماعی روای به بررسی این حکومت و نقدش می پردازد. و در مسیر  کتاب ماشاءالله خان در بارگاه هارون الرشید ما با شرایط اجتماعی و فرهنگ خلافت هارون الرشید و مردمان آن زمان آشنا خواهیم شد.. و از ظلم و ستم و کشتار در دربار گرفته تا گرسنگی ومشگلات ستمدیدگان.اگرچه کلیات این رمان طنز است و هدف ایرج پزشکزاد شیرینی روایت است.

خرید کتاب ماشاالله خان در بارگاه هارون‌ الرشید اثر ایرج پزشکزاد چاپ اول سال 1356 از انتشارات صفی علیشاه در فروشگاه کارا کتاب و برای دانلود کتاب ماشاالله خان در بارگاه هارون الرشید اینجا کلیک نمایید.

کتاب ماشاء الله خان در بارگاه هارون رشید اول بار در مجله مربوط به دهه سی با نام مجله اطلاعات جوانان به چاپ رسید و با گذشت سیزده سال برای بار دوم در مجله فردوسی چاپ شد. و پس از آن در اواخر دهه پنجاه ایرج پزشک زاد بصورت کتاب چاپ و پخش گردید.این داستان روایت یک نگهبان بانک است که شغلی ساده و یکنواخت داشته حال با مرتضی آشنا شده که قادر است. اورا به گذشته ببرد و این زمان مربوط به دوران هارون الرشید است. که در این سفر اتفاق های خاصی می افتد که خواننده برایش ادامه کتاب بسیار جذاب است .و جالب برگشت او به زمان حال است. در حالی که انگشتر هارون الرشید در دست اوست ..

 

 

.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.