پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

کریستین و کید

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب کریستین و کید اثر هوشنگ گلشیری
توضیحات

کتاب کریستین و کید اثر هوشنگ گلشیری نام مجموعه داستان دیگر این نویسنده بزرگ ایرانی است که شامل 7 قصه یا داستان است که نخستین نوبت سال هزار و سیصد و پنجاه توسط انتشارات زمان نشر یافت .تفاوت این مجموعه داستان با مجموعه داستان دیگر مانند کتاب نمازخانه کوچک من که یکی دیگر از بهترین کتاب های هوشنگ گلشیری است. این بوده که کتاب کریستین و کید شامل داستانهای پیوسته است یعنی هفت داستان که باهم ارتباط داشته و 7گانه است که در صد و سی و چهار صفحه و هفت داستان ادامه دارد.این مجموعه داستان بخاطر متکی بودن بر روایت شخی و نبود دیدگاه اجتماعی پس از انتشارش سالیان به او نقد وارد شد و بر گزارش گری و شیوه روایت بدیعش مورد عنایت قرار نگرفت.اما برخلاف این جمع منتقدین.عده ای زیادی دیگر کریستین و کید را شاهکار گلشیری میشناسند.

ماجرای داستان حکایت بانویی است به نام کریستین که به اتفاق شوهرش خود باسم کید و فرزاندشان در شهر اصفهان زندگی می کنند.این خانواده ایرانی نیستن بلکه انگلیس هستن. و این زن بواسطه دوست صمیمی خانواده گیش به نام سعید با شخصی که نویسنده است روبرو میشود و او به خانه این خانواده دعوت شده و نتیجه این رفت امد و یک علاقه شکل میگیرد. و پس از جدایی این زو و شوهر یعنی کریستین از کید به کشورشان بازمیگردن.اما نویسنده می ماند و عشقی که همچنان ادامه دارد و در هفت داستان مرتبط روایت ادامه دارد.و نکته جالب انکه در شروع هر بخش یا داستان روایت با بخش از کتاب مقدس شروع میشود. که نمایش دهنده یکی از 7 روز قصه افرنیش دنیاست.سبک نوشتاری گلشیری در این اثر بسیار مدرن و یک عاشقانه مدرن را رقم میزند و شیوه روایت سنتی و گذشته کنار گذاشته شده و ما با برشهای زمانی بسیار حرفه ای در جریان داستان قرار میگیریم.

خرید کتاب کریستین و کید اثر هوشنگ گلشیری نام مجموعه داستان دیگری از گلشیری چاپ اول سال 1357 انتشارات زمان در فروشگاه اینترنتی کارا کتاب موجود است و برای خرید کتاب مطابق روش خرید اقدام نمایید.و همواره توصیه میشود پیش از خرید آنلاین با مشاورین سایت تماس حاصل فرمایید.

نظرات

adminkara1 :
دوشنبه, 15 ارديبهشت 1399
کتاب کریستین و کید یکی از بهترین آثار هوشنگ گلشیری است.این نظر من نظر شما چیه؟