پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

کاراته و ذن

موجود
500,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب روانشناسی

کتاب کاراته و ذن کاراته اثر ابراهیم میرزایی
توضیحات

کتاب کاراته و ذن کاراته اثر ابراهیم میرزایی

 کتاب کاراته که بنابه احتیاجات و تمایلات اجتماعی و بیشتر برای پرورش جسم و روج جوانان منتشر گردیده حاصل چند سالی تجربه و مطالبه و تفکر درباره اصول و روشهای فراگیری آن در دنیا و ایران است.


امروزه دامنه کاراته در جهان وسعت بسیارپیدا کرده است.و روشهای تعلیم آن شعبه ای از علوم را در برگرفته بسیاری از کشورها بپژوهشهای دقیق و تجربی برای روش صحیح فراگیری فن کاراته پرداخته و با تطبیق اصول عمومی و بکار بردن تکنیکها و ایجاد تجحول در نیروی جوان راه بمقصود گشوده اند.
علیهذا در کار انتشار این کتاب و پرورش جسمی افراد جامعه ضمن برخورداری از کشور ژاپن.چین و کره که مکاتیب بزرگ و مهد این ورزش هستند و همچنین دیگر مملکی که این فن را تعلیم میدهند یکنوع برنامه کاراته که اصول فراگیری نیروی انسانی را در جامعه ایران نشان میدهد همیشه در طول کتاب در نظر داشته واراثه نموده ام.
لازم است که بگوییم کاراته از لحاظ جنبه پرورشی خود موضوعاتی دارد که باید مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد که بعضی از آن موضوعات را در اینجا ذکر میکنیم.
در این بررسی برگزیده فن کاراته از جنبه جسمی و فکری هر طبقه بیرون کشیده شده و در ارتقا اجتماعی در رابطه بین قشر و طبقه و امکانات و فرصتهایی که در تحصیل و کار برای جامعه محلی و اجتماعی و شخصیت فردی چگونگی فراگیری فن کاراته چه برای کودک و چه بزرگسال بمنظور شناخت نیروی بدنی لازم است اشره میکنم.

 

کتاب کاراته و ذن کاراته برگرفته از هفت صفحه به نماد هفت روز خلقت نوشته شده است .در صفحات اول تا پنجم در باره ی نظم و کرانه های آفرینش، نظم و راز اعداد، اشاره به اسرار زبانها و حروف، حرکات تن ونقطه ی ظهور آن، صفات و ویژگی های سازنده ی انسانی تا قوانین جامعه و مدنی، ذات و درونیات انسان، وحدت انسان با جانوران و گیاهان، روابط میان موجودات و دادگری، آینده و راه انسان، تجارب انسان در علوم، گام انسان بر آسمان ها و کشف کرات دیگر، اسرار زمان و حرکت انسان در میان آونگ زمان و بیزمان سخن گفته شده، در صفحه ی ششم، در باره ی تمامی آنچه که برای انسانها به زشتی و ناپاکی شناخته شده، سخن رفته و به صورت آیینه ای تنظیم شده که انسان از زشتیها به نیکیها رهنمون شود و این در صفحه ی هفتم یا آخر کتاب به روشنی نمایان شده.از این کتاب سه نسخه ی متفاوت تهیه شده.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.