پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

شهر قصه

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب سینما و تئاتر

کتاب شهر قصه اثر بیژن مفید
توضیحات

کتاب شهر قصه اثر بیژن مفید

 

نمایشنامه شهر قصه نوشته بیژن مفید یکی از معدود نمایشنامه هایی است که پیش از آن که کتابش خوانده شود.فایل صوتی این نمایش و بعدتر فیلمش در بسیاری از خانه های ما دیده و شنیده شد.اگر بگویم یکی از دو نمایش مشهور و پر طرفدار کل تاریخ ایران است دروغ نگفته م.نوشتن نمایشنامه شهر قصه و اجرای صحنه ای این اثر تئاتر ایران را وارد یک مرحله ای دیگر در تاریخ نمایش نمود.

قصه و غصه حیوانات  در نمایش چون کلیله و دمنه راوی زنده ادمی است.نمایشنامه ای موزون و ریتمیک و سرگرم کننده.اما بسیار منقدانه

نمایشی عامه پسند و نزدیک به هر قشری اما بسیار فلسفی.بیژن مفید در این کار شاهکار خلق کرده است. که با گذشت پنج دهه همچنان شنیدن فایل صوتی و یا دیدن این تئاتر که یکی از معجزه  هایش در اختیار گرفتم عموم این نمایش بصورت تصویری است.و فیلمش را قطعا دیده اید.شهر قصه بسیار زنده و جذاب و دل نشین است. روایت زندگی. عشق.ناکامی.حسادت. تنفر و دشمنی است.

نمایشی تمثیلی و نمادین و در این اثر ما با سنت های پوسیده با دروغ و نادانی و عشق یکطرفه روبرو هستیم.

انقدر متن نوشته شده شیوا و موزون است که با یکبار خواندن و شنیدن و دیدنش متن را حفظ می کنیم.اینجاست که نشان میدهد زنده یاد بیژن مفید یک نابغه در دنیای نمایش بوده هست. و با گذشت نیم قرن هنوز اثری حتی در حدش خلق نگشته

این نمایش بارها و بارها اجرا رفته.توسط بازیگران و کارگردانن مجرب بسیاری.اما هنوز هیچ کس به اجرای اصلی خود خالقش مفید و بازیهای درخشان اساتیدی چون محمود استاد محمد و جمیله ندایی و .... نرسیده است.

که نخست این نمایشنامه برای جشن هنر شیراز و کتاب چاپ شده نیز توسط ناشر همین جشن در اواخر دهه چهل به چاپ رسید و این کتاب قصه به اجرا در آمد که از این اجرا چندین نسخه تصویری موجود است که نسخه اصل این کتاب مربوط به همان دهه برای فروش موجود است همینطور اگر قصد خرید کتاب را ندارید می توانید این نسخه را دانلود کنید برای دانلود کتاب شهـر قصه همینجا کلیک نمایید.

 

 دانلود کتاب جنایت و مکافات اثر داستایوفسکی

معرفی کتاب آنکارنینا

دانلود کتاب وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.