پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

بیست غزلواره و یک غم آوا

موجود
60,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب شعر

کتاب بیست غزلواره و یک غم آوا اثر پابلو نرودا
توضیحات

اگر بخواهیم در میان شاعران امریکایی لاتیم سه تن از بزرگترین انان را برگزنینم.بی شک این سه . جز سور خوان اینس دولا کروز از دوره مدرنیسم پابلو نرودا از عصر حاضر نخواهند نمود.

مقام بلند نرودا چه بعنوان یک مرد سیاسی برجسته وجه بعنوان یک شاعر  بزرگ  باید مورد توجه  قرار گیرد. ولی نکته قابل ذکر  اینست که دلایلی که نرودا به واسطه انها مورد تحسین یا  تنقید قرار گرفته است.بیشتر جنبه سیاسی دارد تا شعری اما در همه حال عظمت شعری او غیر قابل انکار و بی تردید است.

پابلو نرودا در 12 ژوئیه 1904 در پارال .شیلی متولد شد.پدرش کارمند راه اهن بود و مادرش در سن سه یا چهار سالگی پابلو در گذشت.پدر بزودی زنی دیگر گرفت.نرودا بعدا این نامادری را به عنوان فرشته حامی دوران کودکی ود به یاد می اورد.

شعر نرودا شعری است که از همان نخست با مدرنیسم منحط فاصله می گیرد.حواس و چشم او بر واقعیتهای عینی جهان خارج گشوده میشود. و به هیچ وجه تصورات ایده الیستی از جهان پیرامون خود ندارد.

او جهان را با شنوایی خود بالامسه خود و با شامه خود مستقیما احساس و ادراک می کند.

در کتاب کتاب بیست غزلواره و یک غم آوا  تمایز نرودا با شاعران مدرنیست چه از لحاظ نحوه بیان و چه از لحاظ محتوای شعر و نیز نو اوری های دیگر کاملا مشهود است.

شعر پیک یک زن نمودار این واقعیت است. پیکر زن  از دیدگاه نرودا  به طبیعتی می ماند خوابیده به تسلیم با همان عوارض برجستگی های فرو رفتگی ها.بستر رودخانه ها..................

خرید کتاب بیست غزلواره و یک غم آوا اثر پابلو نرودا ترجمه کریم رشیدیان چاپ اول سال 1351 از انتشارات بابک برای خرید کتاب مطابق روش خرید در سایت اقدام نمایید

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.