پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

چین سرخ

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب نایاب

کتاب چین سرخ اثر ادگار اسنو ترجمه سیف غفاری
توضیحات

کتاب چین سرخ اثر ادگار اسنو ترجمه سیف غفاری

 

سفری به آغاز شرحی از زندگانی خصوصی و شخصی من نام کتابی است که حس کنجکا.ی هر خواننده منطقی را اقناع کند مطالب و جزئیاتی در بردارد - البته عنوان کتاب هم خود کنجکاوی پدید می اورد.
در میان بسیاری از مطالب کتاب فوق سخن از این پیش می اید که چگونه من در 22 سالگی به کشور چین رفتم و به عنوان خبرنگار خارجی نشریه شیکاگو تریبون زندگی آغاز کردم.
انچه به اینجا مربوط می شود این است که من در چین سرشناس هستم چه اولین کسی بودم که وارد حصار جنگلاهای داخلی شد و با مائوتسه تونگ . چوئن لای و دیگر سران ارتش سرخ چین مصاحبه کرد و از انها عکس گرفت.
این جریان مربوط به سال 1936 است یعنی یکسال پیش ا1ز اینکه کمونیست ها و ناسیونالیس1تها زیر نظر چیانگ کایچک پس از نه سال خرابکاری و انهدام دو جانبه وارد اولین صلح موقت خود شدند تا بتوانند در برابر ژاپن مقاومت کنند.من در آن زمان برای نشریات لندن دیلی هرالد و نیویورک سان کار می کردم.گزارشهای من درباره کمونیست های چین در مجلات لایف و ستردی ایونینگ پست نیز چاپ می شد. بخاطر این گزارشها من بعدها یک خبرنگار جهانی شدم و سپس سالهای سال معاونت سردبیری ستردی ایونینگ پست را به عهده گرفتم.

در آن سال مائوتسه تونگ شرح حال شخصی خود و تاریخچه انقلاب کمونیستی چین را تا ان تاریخ برایم نقل کرد و من هم ان را در کتاب خود به نام ستاره سرخ برفرازچین که اولین بار در سال 1937 چاپ شد نوشتم. نسخه چینی کتاب زودتر از نسخه انگلیسی ان انتسار یافت و با استقبال شدید مردم چین که می خواستند اطلاعات موثقی درباره کمونیست های چین در اختیار داشته باشند روبرو شد.در میان خوانندگان این کتاب جوانان بسیاری بودند که بعدها انهارا در مقام رهبران درجه دوم و سوم چین سرخ دیدم

این کتاب تاریخی مهیج و زیبای چین نوشته ادگار اسنو ترجمه سیف غفاری غير از مقدمه تاريخي چين، ازدوره جمهوريخواهي وملي گرائي و آزاديخواهي دوران سون يات سن و جانشينش با رنگ سبز، از دوران كمونيسم ومائويسم با رنگ سرخ و از دوران تنگ شيائو پينگ تا دوره يوجين تائو باعتباري با رنگ نارنجي ياد شده است. چين را در دوران امپراطوري "كشور آسماني" ناميده اند. ولي اصراري نيست كه دوران قبل از تاريخ جديد اين كشور باستاني و با فرهنگ را با رنگ "آبي" مشخص كنيم. تاريخ افسانه اي چين بنا بنوشته‌هاي مستند، به حدود سه هزارسال قبل از ميلاد مسيح وبنا بادعاهائي به پنجهزارسال قبل از ميلاد بازميگردد.تاريخ وزمان حكمروائي دوسلسله باستاني "شانگ "و "چو" بطور دقيق و مستندي معلوم نيست. ولي بر اساس آثاري كه بر روي استخوان و خيزران بدست آمده تاريخ سلسله "شانگ" را تا 1523 قبل از ميلاد ذكر ميكند.

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.