معرفی کتاب جراح دیوانه اثر ژارگن توروالد ترجمه ذبیح الله منصوری

توروالد نویسنده این کتاب آلمانی است که درسال ۱۹۱۶ در آلمان چشم به جهان گشود.

علت شهرت وی برای تحقیقاتی است که در زمینه جنگ جهانی دوم و تاریخچه پزشکی قانونی انجام داده است.

وی بعد از اینکه تحصیلات مقدماتی را به پایان رساند رشته پزشکی را انتخاب کرد.توروالد در سال۱۹۳۹ که بین آلمان و لهستان جنگ در گرفت وهمزمان با شروع جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی آلمان پیوست و مطالبی را که در نبردهای زیردریایی میدید برای روزنامه های آلمان ارسال میکرد‌.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم و هنگامی از سربازی ترخیص شد نوشتن را آغاز کرد و در ابتدا وقایع و خاطراتی را که مربوط به جنگ جهانی دوم بود به رشته تحریر درآورد و سپس تصمیم گرفت که وقایع زندگی فردیناند را بنویسد.

.این کتاب وقایع پایانی زندگانی فردیناند زائر بروخ است.نویسنده برای بیان کردن وقایع زندگی فردیناند پزشک معروف به سراغ شاگردان او و دستیارهای وی و همچنین بیمارستان هایی که او در آنجا عمر خود را گذرانده است رجوع کرده است.شخصیت اصلی کتاب فردیناند یک جراح باهوش است که در اواخر زندگی خود به جنون مبتلا میشود و جنایت های شگفت انگیزی انجام میدهد.برای خرید کتاب جراح دیوانه اثر ژارگن توروالدکتاب جراح دیوانه اثر ژارگن توروالد اینجا کلیک نمایید.

 

 

این اختلال معمولا در اواخر زندگی مردان و زنان پیش می آید و یکی از ساده ترین آنها فراموشی در دوره سالخوردگی است که بعضی از افراد پیر به آن دچار میشوند اگر چه نوع ساده آن هم خطراتی دارد چون امکان دارد یک مرد پیر قولی که به فردی داده است را از یاد ببرد و او را در خطر قرار دهد.

فردیناند تمایل نداشت اطلاعات پزشکی را وارد کتابش کند اما به دلیل این که کتاب وقایع زندگی یک جراح را بیان میکرد مجبور شد مقداری از علم پزشکی هم توضیح دهد و خواننده مقداری با این علم هم آشنایی پیدا میکند یک مثال از این علم فراموشی در دوره سالخوردگی است ثابت شده است افرادی که تا اواخر زندگی از حافظه خود مانند دوران جوانی استفاده میکنند در سالخوردگی دچار آلزایمر نمیشوند فردیناند به این دلیل که دانشمند بود اواخر عمر مطالعه میکرد و اجازه نمیداد که مغزش بیکار بماند نباید فراموشی به سراغش می آمد.

به همین دلیل اوضاع روحی و روانی او یک اتفاق ویژه بوده و یک دانشمند قطعا نباید با فراموشی درگیر میشد و جنایاتی که در کتاب رخ میدهد را انجام میداد!

 

دانلود کتاب جراح دیوانه