من پیش از تو
جوجو مویز
عاشقانه

این کتاب، داستان آرامی دارد. شاید ایده ای کاملا جدید و نو نداشته باشد اما از آن کتاب هایی هم نیست که بگویمم نمی توان فرصتی به آن داد. خواندنش خالی از لطف نیست و ممکن است واقعا زن (دختر) و یا حتی مردی (پسر) تحت تاثیر قرار دهد و مجبورشان کند نحوه ی زندگیشان را تغییر دهند.
نویسنده علاقه ی زیادی به زن ها و حقوقشان دارد و این موضوع از این کتاب و دیگر کتاب هایش، کاملا مشخص است.
بیشتر رمانش بر محور زن ها می چرخد. زن هایی با شخصیت ها و زندگی هایی متفاوت.
نویسنده در کتابش نشان می دهد ممکن است نزدیک ترین آدم به شما، دوست داشتن شما را تظاهر کند و دور ترین آدم به شما، آنچنان دوستتان داشته باشد که باورش برایتان سخت باشد.
او نشان می دهد وقتی یک نفر را نمی خواهید، نباید بخاطر احساس گناه و یا هرچیز دیگری، با او بمانید و همانطور نشان می دهد وقتی یک نفر را می خواهید که احساس می کنید خیلی از شما سرتر است؛ باید شجاعت به خرج دهید و احساستان را به زبان بیاورید چون هر لحظه سکوت شما ممکن است او را دور تر کند.
برخی کتاب ها آنقدر حرف برای گفتن دارند که حتی نقد و بررسی آنها نیز طولانی خواهد بود و برخی دیگر، حرف کمتری دارند.
این کتاب درباره ی عشق و تاثیرش بر زندگی آدم ها حرف می زند. اینکه چگونه عشق می تواند شما و طرف مقابلتان را به صورتی تغییر دهد که هردو، شیطنت و جدیت را از یکدیگر قرض بگیرید و کمی از شخصیت قبلی خود فاصله بگیرید و زندگی برای هردوی شما، زیباتر شود.
خلاصه باید گفت کتاب، می خواهد از عشق و دوست داشتن بگوید!

 

 

کتاب من پیش از تو که در سال هزار و سیصد و نود و چهار چاپ شده می باشد.این اثر توسط جوجو مویز نوشته شده است.که انتشارات آن آموت می باشد.و با ترجمه مریم مفتاحی انجام گرفته است.و با جلد شومیز منتشر شده است. لوسیا دخترک بسیار خرسند و پرحرف ولی ترسو و وحشت زده ای می باشد که داخل یک کافه کار می نماید.او کار خود را از دست می دهد و پس به موجب پرستار راهی منزل جوان پولداری به اسم ویل می شود.ویل پسر بسیار ثروتمند زیرک و ورزشکاری بوده است که به دلیل تصادف رانندگی پاهای خود و دستاش فلج شده است و اکنون در حقیقت افسرده می باشد.و حتی تلاش داشته خود را بکشد. ویل بسیار زیاد از زندگی ناامیده و خانواده اش به این نتیجه رسیده اند که شاید پرستار شاد بتواند دید و نگاهش را دربار ی زندگی عوض نماید و او تصمیمات جدیدی گیرد. این اثر چند ماه پرفروش ترین نوشته بوده است.این اثر انگلیسی هم اکنون نه تنها داخل ایران بلکه کلا داخل جهان با فروش خوبی رو به رو بوده است.و حتی فیلمی هم از روی آن ساخته شده است که فیلم بسیار زیبایی است . من شخصا اعتقاد دارم کتاب جالبی است .

برگرفته از بست بوکز