معرفی کتاب و سپس هیچ کس نبود اثر آگاتا کریستی:


بی شک در بین آثار نویسنده بزرگ، آگاتا کریستی، این کتاب، جز یکی از بهترین نوشته هایش خواهد بود. داستانی کاملا معمایی و جنایی که تا حل شدن معما، مو به تن خواننده را سیخ می کند.
داستان از آنجا شروع می شود که ده نفر که هیچ آشناییتی با یکدیگر ندارند به یک جزیره دعوت می شوند. ابتدا این به نظر آن ها می رسد که هر کدام به دعوت شخص خاصی به آن جزیره آمده اند، اما در اندک زمانی متوجه می شوند شخص واحدی همگی آن ها را به آن جزیره کشانده است.
آن ها توسط صدایی ضبط شده متوجه می شوند که همگی به علت یک وجه اشتراکی که با یکدیگر دارند، به این ضیافت و در این جزیره دور افتاده دعوت شده اند؛ وجه اشتراکی از نوع خشونت و خباثت، گذشته تاریک هر یک از افراد در آن جا، آن ها را به این جزیره فراخوانده تا هر کدام تقاص اعمالشان را ببیند، در واقع کسی آن ها را دعوت کرده است که هر یک از آن ها را مجازات کند.


افراد در جزیره با روند یک شعر کودکانه، هر یک به نوعی به قتل می رسند و هر بار که یکی از آن ها مورد قتل واقع می شود یکی از مجسمه های روی میز که تعداد آن ها نیز ده تاست، می شکند...
شعر جالب و کودکانه ای که آن ها بوسیله الهام از آن، جان می سپرند و داستان، حول این شعر میگردد؛ به شرح زیر است:
ده سرخپوست کوچک رفتند شام بخورند، یکی خود را خفه کرد و سپس نه تا باقی ماندند. نه سرخپوست کوچک تا دیروقت نشستند، یکی به خواب رفت و سپس هشت تا باقی ماندند.
هشت سرخپوست کوچک به دِوُن رفتند، یکی گفت همین‌جا می مانم و سپس هفت تا باقی ماندند.هفت سرخپوست کوچک هیزم می شکستند، یکی خود را تکه تکه کرد و سپس شش تا باقی ماندند.شش سرخپوست کوچک با کندو بازی می‌کردند، یکی را زنبور نیش زد و سپس پنج تا باقی ماندند.
پنج سرخپوست کوچک به دادگاه رفتند، یکی قاضی شد و سپس چهار تا باقی ماندند. چهار سرخپوست کوچک به دریا رفتند، یکی را ماهی قرمز بلعید و سپس سه تا باقی ماندند.سه سرخپوست کوچک به باغ وحش رفتند، یکی را خرس بزرگی بغل کرد و سپس دو تا باقی ماندند. دو سرخپوست کوچک در آفتاب نشتند،یکی سوخاری شد و سپس یکی باقی ماند. یک سرخپوست کوچک تنها ماند، او رفت و خود را دار زد و سپس هیچ‌کدام باقی نماندند.
آگاتا کریستی دربارهٔ این رمان می‌گوید: این رمان نیازمند تکنیکی دشوار و برای من بسیار چالش‌برانگیز بود. من از نوشتن آن بسیار لذت بردم و امیدوارم این رمان بتواند رضایت سختگیرترین خوانندگان را جلب کند.
برگرفته از این داستان، تعدادی فیلم کوتاه و سینمایی نیز ساخته شده است که هر کدام به اندازه هیجان خود کتاب، جذاب و دیدنی اند و این جذابیت تماماً مرهون محتوای رازآلود داستان و تخیل بی نظیر نویسنده است.
آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی که نویسنده ۶۶ داستان جنایی است، تعدادی داستان رومانتیک و عاشقانه نیز نوشته است ولی شهرتش را مدیون کتاب های جنایی و علی الخصوص ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل است و لقب ملکه جنایت را نیز از قبل این داستان دریافت کرده است؛ علاوه بر آن، او جزء مهم ترین نویسندگانی که در جهت گسترش و شکوفایی داستان های جنایی تلاش کرده اند، شناخته می شود.
در کتاب رکوردهای گینس، آگاتا کریستی، مقام اول در میان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران‌ها و مقام دوم در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای را به خود اختصاص داده‌است.
براورد شده است که یک میلیارد نسخه از کتاب‌های او به زبان اصلی (انگلیسی) و یک میلیارد نسخه دیگر در ترجمه‌های گوناگون به ۱۰۳ زبان دنیا به فروش رسیده‌است.