معرفی کتاب بهترین نقشه های حساب شده اثر سیدنی شلدون:
کتاب بهترین نقشه های حساب شده نوشته سیدنی شلدون، نویسنده و فیلم نامه نویس آمریکایی معروف است که با انتشار آثارش در بیشتر کشور های دنیا، عنوان نویسنده ای را که رمان هایش بیشترین ترجمه جهانی را داشته، کسب کرده است.
کتاب بهترین نقشه های حساب شده در دو بخش دنبال می شود که در ابتدا مجزا هستند و در آخر به نحوی به یکدیگر الصاق می شود. نخست با دختر جوانی به نام لسلی استوارت آشنا می شویم که در ایالت کنتاکی زندگی می کند، او با آشنایی با الیور راسل انتخابش را می کند و بعد از پیشنهاد ازدواج الیور، از آن با خوش حالی استقبال می کند.

 

الیور راسل که اهداف بزرگی در سر می پروراند و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است در ابتدا سعی خود را به همراه لسلی می کند تا نظر مردم را برای رای دهی در انتخابات جلب کنند، اما الیور به این نتیجه می رسد که چندان نیز آسان نیست. او با انجام یک سفر کاری به ملاقات سناتوری می رود که او درواقع از اشخاص قدرتمند آمریکا است و با دختر این عالی مقام، جین، که از قبل ارتباط نزدیکی داشته اند، دیداری تازه می کند. این تجدید دیدار باعث می شود الیور به ازدواج با جین فکر کند و در ضمن، پیشنهاد حمایت از او برای پیروزی در انتخابات نیز از طرف این سناتور به وی داده می شود.
از این رو در هنگام بازگشت الیور به ایالت کنتاکی، او رابطه اش را با لوسی تمام می کند؛ لوسی که اولین انتخابش با شکست مواجه می شود، تحمل نمی آورد و درصدد انتقام بر می آید. انگیزه انتقام او را متقاعد می کند که با مرد ثروتمند ۵۵ ساله ای که صاحب روزنامه ایست، ازدواج کند. بعد از مرگ همسرش، ثروت او برای لوسی می ماند و او روزنامه اش را گسترش می دهد و در آمریکا و انگلستان، استرالیا و برزیل صاحب رسانه گروهی می شود و کار روزنامه خود را با افتتاح خطوط رادیویی و ایستگاه تلویزیونی وسعت می بخشد. لسلی از این پیشرفت استفاده می کند و سعی در انتشار اخبار بر ضد الیور می کند که اکنون رئیس جمهور است...
در بخش دیگر، خبرنگاری را در بین بحبوحه ی جنگ می بینیم که تازه کار خود را شروع کرده و با بازگشت او از جنگ، در روزنامه بزرگ لسلی استخدام می شود.
در این بین، در قسمت vip هتلی، دختری به قتل می رسد و خبرنگار جوان، مسئولیت تهیه گزارش از آن را به عهده می گیرد و به سر نخ هایی می رسد که به کاخ سفید برمی گردد ...
کتاب بهترین نقشه های حساب شده دارای نثری روان و ساده است که در حین اینکه به سادگی پیش می رود از جرایم و لایه های پنهانی کاخ سفید که در اغلب دستگاه های سیاسی دیده می شود، پرده برداری می کند.