معرفی کتاب آنکارنینا اثر لئو تولستوی:
لئو تولستوی، نویسنده نام آور روسیه ای، بعد از نگارش اثر بزرگ و مشهور و پرمخاطبش، جنگ و صلح، که بیشتر کتابی تاریخی-حماسی بود، به نگارش رمانی عاشقانه-اجتماعی به نام آناکارنینا می پردازد که شهرت این نوشته اش نیز کم آوازه تر از جنگ و صلح نیست.
منوچهر بیگدلی خمسه، یکی از مترجمان کتاب در مقدمه در مدح تولستوی می نویسد:
تولستوی به عنوان یک نویسنده واقع گرای برجسته، بیش از هر نویسنده دیگری در رشد و تکامل ادبیات و جهان تاثیر گذاشت. ولی نویسندگان گوناگون از تولستوی تاثیرات متفاوتی برگرفتند. نویسندگان و مردان برجسته ای، هم در شرق و هم در غرب وجود دارند که تنها به جنبه های ضعیف میراث ادبی تولستوی می پردازند و چشمان خود را به روی افشاگری های او و روحیه نیرومند مبارزه جویی که آثارش را آکنده است، می بندند. ولی در عوض نویسندگان و هنرمندان بسیار هستند که از تولستوی آموختند چگونه به بشریت خدمت کنند؛ چگونه واقعیت زندگی را بیرحمانه منعکس کنند و از پلیدی های اجتماعی و جنگ به زشتی نام برند. نویسندگان برجسته ای چون آناتول فرانس، رومن رولان، جان گالس ورثی و برنارد شاو از جمله کسانی هستند که به تولستوی ارج بسیار می نهادند و از واقع گرایی او پیروی می کردند.

برای خرید کتاب آنا کارنینا اینجا کلیک نمایید.


تولستوی در کتاب آناکارنینا، از داستان زندگی دو شخصیت می نویسد که یکی از آن ها زنی از طبقه اشراف است و بسیار زیبا و دلرباست و همسر دولتمردی قدرتمند به نام کارنین است که نامش نیز بخاطر همسری با او از نام خانوادگی وی گرفته شده است و دیگری کشاورزی به نام کنستانتین لوین است که گویی نویسنده شخصیت آن را در داستان، با الهام از شخصیت خود خلق می کند.
داستان کتاب از آن جا شروع می شود که برادر آنا کارنینا، استپان آرکادیچ، با همسرش دچار اختلاف می شوند و همسر برادرش که بدلیل خیانت از او عصبانیست، قصد جدایی از او را دارد و آنا کارنینا از سن پترزبورگ به مسکو می رود تا به یاری برادرش بشتابد تا از این پیمان جدایی جلوگیری کند.


آنا با رفتنش به مسکو، اختلاف بین برادرش و همسر او را حل می کند و همچنین او با مردی در مسکو آشنا می شود و داستانش را رقم می زند.
آندره موروا، رمانویس فرانسوی، درباره آثار تولستوی می گوید:
تا پیش از نگارش جنگ و صلح و آناکارنینا، هیچ اثری با شکوه تر و واقعی تر از این دو رمان برای مردم نوشته نشده بود. لئو تولستوی، این نابغه بزرگ، با دانش عمیقش از روانشناسی انسان در آثارش، تصاویر واقعی و خیره کننده ای از حیات دهقانان روس و طبقات فرادست جامعه در مراحل گوناگون تکاملی این قرن ترسیم می کند.
بخش هایی از متن کتاب:
زمانی که وارد جمعی می شوی لباسهایت معرف تو هستند! و زمانی که خارج می شوی افکار و سخنانت.
استپان آرکادیچ : موضوع این است که فرض کن زن داری و زنت را هم دوست داری و عاشق زن دیگری می شوی
لوین : معذرت می‌خواهم، از این جا دیگر هیچ حرفت را نمی‌فهمم، این حرف تو برای من درست به همان اندازه عجیب و نا مفهوم است که فرض کن وقتی اینجا خوب سیر شدیم، از کنار نانوایی که رد می‌شویم یک نان قندی بدزدیم!

 

 

دانلود کتاب آنا کارنینا