همزاد

فئودور داستایوسکی نویسنده ی روس سال ۱۸۲۱ چشم به جهان گشود.

او از بزرگترین نویسندگان قرن ۱۹ است.در دانشکده ی نظامی تحصیل کرد و در جوانی در وزارت جنگ کار میکرد.او علاقه ی زیادی به نویسندگی داشت و زمانی که پولش داشت تمام میشد به مترجمی روی آورد تا کسب در آمد کند.

او در زمانی که شرایط جامعه خوب نبود وارد گروه روشنفکران شد و دستگیر شد،اول میخواستند اعدامش کنند ولی حکمش به خدمت سربازی در سیبری تغییر کرد،او حتی در دوران سربازی هم مینوشت.

او به مسکو برگشت و روزنامه نگاری را ادامه داد و سپس به اروپا رفت و مشغول قمار بازی شد و زندگی فقیرانه ای را تجربه کرد .

او آثار بسیار خواندنی ای برجا گذاشت و چون خودش آن ها را تجربه کرده بود توانست به خوبی خصوصیات اخلاقی را و اوضاع جامعه را در کتابش بیاورد.
جنایت و مکافات،قمار بازو برادران کارامازوف از مهم ترین آثار او هستند.


همزاد داستان فردی به نام گالیادکین است که یک کارمند است و بهمراه پیشخدمتش خانم پتروشکا زندگی میکند،در ابتدای داستان او آماده میشود که به یک مهمانی مهم برود و برای همین یک لباس بسیار گران میپوشد و یک کالسکه اجاره میکند.او علاقه ای به معاشرت ندارد و در اول با همکارانش و مدیرش شروع به صحبت میکند.
همزاد به زندگی آقای گالیادکین در بخش های مختلف زندگی اش میپردازد و همزاد از آنجایی می آید که گلادکین به پیش یک پزشک برای درمان میرود و میگوید که شخصی مثل خودش در زندگی وجود دارد.بعضی ها میگویند که این یک بیماری است و دلیلش افسردگی میباشد....
بخشی از کتاب
مثل این بود که همه‌چیز، حتی طبیعت، علیه آقای گالیادکین شمشیر کشیده بود، اما او هنوز برپا بود و مغلوب نشده بود. احساس می‌کرد که شکست خورده است. آماده‌ی نبرد بود. وقتی بحران بهتش گذشت و به خود آمد، با چنان شور و نیرویی دست بر هم مالید که هرکس او را می‌دید یقین می‌یافت که او اهل تسلیم نیست

خرید کتاب همزاد اثر داستایوفسکی

دانلود کتاب همزاد اثر داستایوفسکی