معرفی کتاب مجوس اثر جان فاولز:
مجوس، شاهکاری از ادبیات معاصر جهان، که جای خود را در بین صد رمان برتر پیدا کرده و توانسته هم نظر منتقدان و هم خوانندگان را به خود جلب کند، اثر بزرگ جان فاولز، نویسنده بریتانیاییست.

این نوشته ارزشمند و پرفروش نویسنده درباره مردی به نام نیکلاس اورفه است و در دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شده اما زندگی در کشور خود را دوست ندارد و در می یابد به آن کسی که دوست داشت باشد، نزدیک نیست و تعدادی از مصاحبه های شغلی بی سرانجام نیز بی تاثیر بر این حسش نیست.

او به همین دلیل به تدریس در جزیره ای در یونان می اندیشد و از این رو اغلب جریان کتاب در یونان بوقوع می پیوندد.


نیکلاس در مدتی که در انتظار پاسخ برای دریافت شغل معلمی در یونان است با دختری آشنا می شود و در مدتی که رابطه او با دختر گرم تر می شود، نویسنده سعی در شناساندن اخلاق و منش نیکلاس به خواننده دارد. او به خدا اعتقاد ندارد و شخصیت غیر قابل اتکا و مسئولیت گریز او و کمی هوسبازیش در این قسمت معرفی می شود.


او بعد از دریافت شغل معلمی در یونان و قبل از مراجعت به انجام شغل خود، سعی در آگاهی از تجربه افرادی که قبلا در یونان تدریس کرده اند، می کند و یکی از آن ها به او گوشزد می کند که سراغ اتاق انتظار نرود. هنگام مراجعه به یونان داستان اصلی شروع می شود و او با کمی گردش و گشت و گذار در جزیره، با تابلویی مواجه می شود که نام اتاق انتظار روی آن نوشته شده و او که از قبل بسیار کنجکاو بوده، بجای آنکه از آن دوری گزیند، به سراغ آن می رود.
در اتاق انتظار مردی عجیب سکونت دارد به نام کنخیس که اطلاعات زیادی از او در بین مردم نیست. با ورود نیکلاس به اتاق انتظار، او وارد بازی گیج کننده ای می شود که کنخیس ترتیب آن را می دهد و او نیز به این بازی پیچیده تن می دهد و آن را دنبال می کند.
این کتاب پرفروش، نکات جذاب و مثبت و همچنین تامل برانگیزی را شامل می شود، اما با این حال تعدادی از خوانندگان آن، انتظار بیشتری از آن دارند و از طرفی شاید بدلیل سانسورها در نسخه ترجمه شده که البته ناگفته نماند که تعداد آن ها قلیل است، در بین فارسی زبانان کم تر شناخته شده و خوانندگان کم تری به خود جلب کرده است، با این وجود محتوای معمایی کتاب، بسیاری از خوانندگانش را مجذوب خود کرده است و کتابخانه شخصی آن ها را مزین به وجود خود کرده است.