معرفی کتاب وحشی اثر شرل استرید:
کتاب وحشی، با نام تشریحی از گمشده تا پیدا شده در مسیر پاسفیک کرست، نوشته بانوی نویسنده جوان آمریکایی، شرل استرید است. استرید در این کتابش، که دومین اثر اوست قسمتی از زندگی نامه خودش را نوشته است که بعد از انتشار بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تا هفته ها در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشت و بارها موفق به دریافت جوایز متعدد شد.
شرل استرید پس از از دست دادن مادرش در ۲۲ سالگی، بدلیل عدم تحمل فقدان مادرش به شدت از نظر روحی کم توان شده بود و همچنین خانواده اش نیز به دلیل این کمبود پراکنده می شود و زندگی شخصی استرید در معرض انهدام قرار می گیرد.
او چهار سال بعد از از دست رفتن مادرش، در زمانی که تقریبا زندگیش به بن بست رسیده و شرایط روحی و جسمی خوبی ندارد، روزی که برای خرید به فروشگاهی می رود، با کتابی مواجه می شود که محتوای آن درباره پیاده روی در مسیر پاسفیک کرست است. او در یک تصمیم ناگهانی و غیر منتظره، عزمش را جذم می کند تا به پیاده روی در این مسیر پرمخاطره بپردازد.
مسیر پاسیفیک کرست مسیر پیاده روی و همچنین سوارکاری طولانی در موازات بخش های مرتفع رشته کوه های شرق ایالت کالیفرنیا، رشته کوه های سیرا نوادا و کَسکِیدز در آمریکای شمالی است که در نواحی جنوبی، این مسیر به مرزهای مکزیک با ایالت متحده می رسد. انتخاب این مسیر طویل خطرآفرین و ناهموار برای یک دختر تنهای کم تجربه در آن شرایط روحی دشوارش، نشان از قدرت روحی والای او دارد. صحبت او با مادرش در طی راه او را به یک آرامش روانی می رساند و برای خواننده بسیار تامل برانگیز است.


تحمل شرایط دشوار در این مسیر و همراه کردن مخاطبان خود در این راه با خود و بهره گیری از صداقت کامل و بی نقص در کتابش از نقاط قوت نوشته اوست و اثرش را با نثری روان و استعاراتی دلنشین به یک کتاب زیبا و آموزنده تبدیل کرده است.
تیکه هایی از کتاب:
تنها چیزی که آنها می‌گفتند این بود که، اما تو خیلی خوشحال به نظر میرسی! و این حقیقت داشت: ما خوشحال به نظر می‌رسیدیم. درست مانند وقتی که مادرم مرد و می‌کوشیدم جوری رفتار کنم که انگار همه چیز رو به راه است. غم و اندوه چهره‌ای ندارد!
مرگ مادرم چیزی بود که باعث میشد تا عمیقا باور کنم در امنیت هستم: با خودم فکر کردم که، امکان نداره اتفاق بدی برای من بیفته. بدترین اتفاق پیش‌تر رخ داده بود.