معرفی کتاب شرلوک هولمز و فاجعه کشتی تایتانیک اثر ویلیام سیل

کتاب شرلوک هولمز و فاجعه کشتی تایتانیک ۲ کتاب از کلکسیون ادبیات پلیسی در دنیای امروز است که انتشارات قطره این کتاب را چاپ کرده است و کاوه عباسی بر آن نظارت داشته است.

کتابخانه شرلوک هولمز را میتوان جزئی از زیر مجموعه های این کلکسیون پلیسی دانست و به غیر از این کتاب شامل ۳ کتاب دیگر هم است(شرلوک هولمز بر علیه دراکولا،دکتر جکیل و آقای هولمز،شرلوک هولمز و نجیب زاده بی مانند).در جهان ادبیات پلیسی،شرلوک هولمز جز معروف ترین شخصیتها است.

و تعداد زیادی از نویسندگان از این شخصیت الهام گرفته اند و به همین دلیل رمانها و داستانهای بیشماری که نوشته شده و از وی الهام گرفته اند چند برابر بیشتر از کتابهایی است که توسط قلم نویسنده اصلی به روی کاغذ آمده است.قسمتی از متن کتاب(ویلیام سیل در این کتاب با گذاشتن شرلوک هولمز در کشتی تایتانیک هوادارهای این پلیس معروف را به یک اتفاق تاریخی میبرد که میشود گفت همه از آخر این اتفاق با خبر هستند.

و باید مشاهده کرد که در آخر به چه روشی خود را از مهلکه نجات میدهند.

نشر های قطره کتابهای پلیسی دیگری هم منتشر کرده است(سکوت قبر.شرلوک هولمز علیه دراکولا).(قصه این کتاب در سال هزار و نهصد و دوازده به وقوع میپیوندد هنگامیکه شرلوک هولمز و دکتر واتسون باز نشسته میشوند و هر یک به راحتی و با آرامش کامل به زندگی خود ادامه میدهند.

و گاهی اوقات با یکدیگر ملاقات میکنند و در مورد سابق صحبت میکردند ولی اکنون دیگر خبری از ماجراجویی نخواهد بود‌.دکتر واتسون تنها در منزلی در خیابانی به اسم پیکدیلی منزل گرفته و زندگی میکند و قصه های تاریخی مینویسد.

تغییر دادن استایل نویسندگی در سن ۶۰ سالگی امر دشواری است ولی از وقتی که شرلوک هولمز باز نشسته شده است وقت زیادی سپری شده است و دکتر واتسون هم پرونده جدیدی در دسترس ندارد که از آن الهام بگیرد و قصه بنویسد.

 

ولی بعد از گذشت زمان اندکی دکتر واتسون پیغام مهمی از شرلوک هولمز دریافت میکند هولمز در این نامه نوشته است که دولت از من خواسته است در یک موضوع محرمانه به آنها کمک کنم و چون افراد حکومتی به من اصرار کردند قبول کردم.اگر در این سفر با من همراه شوی و به من کمک کنی از تو ممنون میشوم.ماموریت من در آمریکا آغاز میشود بنابراین تا آن مکان یک سفر آرام و بی دغدغه خواهیم داشت.

ماموریت این دو نفر محافظت کردن از یک سری مدارک محرمانه است و باید این مدارک را در آمریکا تحویل دهند مدارکی که در بر دارنده طرح های زیر دریایی جدید حکومت است.برنامه از این قرار است که دکتر واتسون و شرلوک هولمز باید با کشتی تایتانیک به آمریکا بروند و علاوه بر تامین کردن امنیت این سفر در آمریکا به امور دیگر هم بپردازند.

مسافرت رویایی آنها با کشتی تایتانیک شروع میشود در آغاز همه موارد خوب است ولی به مرور زمان اتفاق های عجیب و غربب پیش می آید و سبب میشود که شرلوک هولمز به همه چیز شک کند و وقتی که مدارک محرمانه به سرقت میرود شرلوک هم کارش را آغاز میکند و.....