معرفی کتاب آوای رستاخیز اثر آرتور میلر - ترجمه شیما الهی
آرتور میلر به واسطه نمایشنامه‌هایی همچون مرگ فروشنده و همه پسران من و بوته آزمایش نمایشنامه نویسی بسیار شناخته شده در ادبیات جهان و ایران است. در این نمایشنامه او به موضوعی بسیار جنجال برانگیز و نوین می‌پردازد، در فضایی که مسیح در جهان امروزی ظهور کرده است به تاثیرات این اتفاق و پیش بینی احتمالات ظهور این مسیح در جهان امروز می پردازد در حالی که تاثیرات ظهور این مسیح که قرار است به صلیب کشیده شود در جهان امروز بسیار جنجال برانگیز و جالب است. آوای رستاخیز نخستین بار در آگوست ۲۰۰۲ به کارگردانی دیوید بیورنسون اجرا شد در تئاتر گوتری مینیاپولیس، جان بدفورد لوید در نقش ژنرال فلیکس باریوز و جف ویس در نقش هنری شولتس و لیلا روبینز در نقش امیلی شاپیرو بودند. آرتور میلر نمایشنامه های زیادی همچون چشم اندازی از پل، خاطره‌ای از دو دوشنبه، پس از سقوط، حادثه در ویشی، قیمت، خلقت جهان و دیگر کارها، و همچنین ساعت آمریکایی را در کارنامه خود دارد.

 

همچنین رمان هایی به نام کانون ناجورها که در سال ۱۹۶۰ از روی آن فیلمی ساخته شد و متن در روسیه، برخورد چینی، و در روستا، سه کتاب عکس توسط همسرش اینکه مورات را به چاپ رساند. او با نمایشنامه شیشه شکسته در سال ۱۹۹۵ جایزه اولیویه برای بهترین نمایشنامه را از آن خود کرد و همچنین رمانی کوتاه به نام دختر نازیبا و یک زندگی را در همان سال نوشت. نمایشنامه های اخیر او شامل ارتباطات آقای پیتر، آوای رستاخیز و آخرین کار او به نام پایان تصویر است که هر کدام در جایگاه خود اثاری نوین و بسیار تاثیرگذار در ادبیات و درام مدرن جهان به حساب می‌آیند.
در نمایشنامه آوای رستاخیز در جهانی مدرن یک مسیح نوظهور پابه دنیا گذاشته است که معجزاتی دارد و حالا ما قرار است آن را ببینیم که با پخش زنده از یک شبکه تلویزیونی قرار است به صلیب کشیده شود و این اتفاق مدرن کم چیزی برای ایجاد یک جرقه در تئاتر و درام مدرن نیست. اتفاقی که این نمایشنامه را از هر حیث خواندنی و جذاب میسازد.

نوشته مینا مظفری خسروی