معرفی کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم اثر سارا میتلند نویسنده بریتانیایی است که در آکسفورد درس خوانده است و ۲۰ سال است که تنها زندگی میکند.

کتاب به این موضوع اشاره میکند چرا در جامعه ای که آزادی شخصی موضوعی پذیرفته شده است .

همه تنها بودن را نکوهش میکنند و انگ گوشه گیری و اجتماع گریزی به افراد میزنند در کتاب تاریخچه و دید مردم به تنهایی بررسی میشود و روش هایی ارائه میشود تا دید بدی که به تنهایی وجود دارد از بین برود و به فایده های تنها بودن اشاره میکند و میگوید حتی شاید باعث کشف توانایی هایی که در وجودمان است بشود.و درباره زندگی خودش توضیح میدهد که در یکی از مناطق خلوت اسکاتلند ساکن است .

به نحوی که برای رفتن به سوپر مارکت باید ۳۰ کیلومتر را طی کند او عاشق است و یک کتاب هم به این اسم روانه بازار کرده است هدف اصلی او از نوشتن کتاب این است.

که مردم نسبت به تنهایی واهمه نداشته باشند و از آن لذت ببرند.کتاب شامل ۵ بخش است(مقدمه.تنهابودن.روی آوردن به تنهایی.لذت تنهایی.نتیجه).مفهوم تنهایی در عصر امروز بسیار پیچیده شده است .

و هر کسی که در شبکه های اجتماعی اکانت دارد مسلما تعدادی دوست مجازی دارد.

 

اما ممکن است در میان آنها احساس تنهایی کند منظور کتاب از تنهایی، تنهایی است که انتخاب خود شخص باشد اگر این طور نباشد زیان های زیادی دارد کتاب تنهایی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهد و بیان میکند شخصی که تنهایی را انتخاب میکند ممکن است از سوی اطرافیان با واکنش های تند و تیز روبرو شود که همین موضوع باعث گریز از تنهایی است.

اما میشود از تنهایی لذت برد و نباید به حرف دیگران اهمیت داد.بهترین بخش کتاب بخش لذت بردن از تنهایی است که شامل(آگاهی.سازگاری با طبیعت.ارتباط با ماورا‌.خلاقیت.آزادی)است.بخش هایی از کتاب(تنهایی اغلب ما را غافلگیر میکند.کلاس یوگا رفتن تمرین تنهایی نیست اما یاد گرفتن شیوه و فنون سکوت تنهایی را لذت بخش تر میکند.کاری را که علاقه داری دیگران برایت انجام دهند برای آنها انجام نده چون سلایق متفاوت است‌.).