معرفی کتاب موفقیت فردی اثر برایان تریسی.

این کتاب ایده های جدید را بیان میکند که اگر این ایده ها را به کار بگیرید میتوانید به موفقیت برسید.و توانایی غلبه بر موانعی که بر سر راهتان ایجاد میشود را پیدا میکنید‌.

چرا بعضی از انسانها از بعضی دیگر بالاتر هستند و به موفقیت های بیشتری میرسند و زود پیشرفت میکنند و از زندگی لذت میبرند؟در این کتاب به این سوالات پاسخ داده میشود و روش های موفقیت در زندگی و کار نیز آموزش داده میشود‌.

کارهایی که در طول روز انجام‌ میدهید، و زمانی که برای یادگیری میگذارید با گذر زمان اهمیت خود را نشان میدهد و در آخر به شکل موفقیت یا شکست خود را نشان میدهد.

این کتاب حتی کوچکترین تلاشها را هم دارای اهمیت میداند و اگر از ایده ها برای طولانی مدت استفاده کنید با سرعت باورنکردنی به موفقیت میرسید.شخصی که در سال درآمدش به دویست و پنجاه هزار دلار میرسد خیلی باهوش تر از فردی است که در سال درآمدش به ۲۵ هزار دلار میرسد؟

 

مسلما خیر.در یک پژوهش از هزار نفر از افراد بزرگسال تست هوش گرفتند کسی که از همه گروه باهوش تر بود در نهایت دو و نیم برابر باهوش تر از کسی که بود که از همه کم هوش تر بود ولی از نظر درآمد تفاوت زیادی داشتند و درآمد کسی که از همه ثروتمندتر بود حدودا ۱۰۰ برابر درآمد فرد کم درآمد بود.

و مطلب دیگری که اهمیت دارد این است که ثروتمند ترین فرد باهوش ترین فرد گروه نبود و کم درآمد ترین فرد گروه از لحاظ هوش ضعیف ترین نبود مسلما هوش در موفقیت تاثیر دارد اما تا یک حد مشخص.و بعد از آن تلاش،توانایی های هر شخص،اهمیت زمان و‌ علاقه به یادگیری تعیین کننده است.

کسانی که به موفقیت های بزرگ رسیده اند حاصل برنامه ریزی هایی بوده که انجام داده اند و یک شبه و اتفاقی به آن نرسیده اند.تریسی در این کتاب روش های پرورش اعتماد به نفس در خود،چگونه مثبت فکر کنیم،و رشد خلاقیت و موارد دیگر که مفید هستند را توضیح میدهد.