معرفی كتاب زندگى مشترك جرأت ميخواهد اثر فردريك فانژه

فردريك فانژه يك روان درمان، روانشناس و عصب شناس فرانسوى است.
او از دوران دانشجويى به دنبال مقالات و سمينار هاى مختلف بود و مقالات زيادى را در حوزه روابط و ارتباط زوجين منتشر كرده بود و اين علاقه ى شديد او را به حوزه تحصيلى اش نشان ميداد.
او همچنين در كنفرانس ها و برنامه هاى تلويزيونى و راديويى دعوت ميشد و در حوزه روانشناسى، اطلاعات خود را به نمايش ميگذاشت.
او در سال ١٩٥٥ (١٣٣٣ ه.ش) و شهر ليون متولد شد.
فردريك تجربيات و انداخته هاى خود را طى ساليان سال مشاوره ، روان درمانى و زوج درمانى در قالب كتاب " زندگى مشترك جرأت ميخواهد" درآورده است.
اين كتاب انقد نثر روان و شيرينى دارد كه گويا شما همراه يك روان درمان به مشكلات و دغدغه هاى زندگى مشترك خود، ميپردازيد.
كتابى كه فردريك نوشته است تماما دغدغه هاى مرسوم يك زندگى مشترك است و در تمامى فصل ها ميتوانيد معضلات خود را، به طور كاربردى و به همراه راه حل ببينيد و بشنويد. فردريك از مثال هاى عينى مراجعه كننده هاى خود استفاده كرده است تا خواننده بداند مشكلات او، به منزله ى كوهى عظيم و كلافى حل نشدنى نيست، بلكه با كمى تأمل و تغيير در روش زندگى و ديدگاه به زندگى مشترك، همه چيز حل شدنى است.
كتاب "زندگى مشترك جرأت ميخواد"
در ابتدا ما را با اساسى ترين قانون روابط مشترك آشنا ميكند و اين قانون طلايى
١+١=٣ است. اين قانون به زيبايى اعلام ميكند كه هر فرد عليرغم حضورش در زندگى بايد كامل يك "منِ مستقل" باشد و همچنين به فرد مقابل و نظرات و ديدگاه تو احترام بگذارد. هر فردى بايد در نهايت انگشت اتهام را از سوى ديگرى به سمت خود بگيرد و اين بى شك اولين و سخت ترين قدم در حل مشكلات روابط است.
وقتى انگشت اتهام به سمت ديگرى نرود قانون طلايى فردريك نمايان ميشود. منِ مستقل در ارتباط با مستقل ديگرى برابر ميشود با منِ مستقل و نيمى از من در رابطه و اوى مستقل و نيمى از او در رابطه، كه حاصل گذشت ها، تغير باور ها، پذيرفتن ها، صحبت كردن ها و يادگيرى هنر حل مسئله است و تمامى اين ها را در كتاب زندگى مشترك جرات ميخواهد،خواهيد خواند.
سر فصل هاى اين كتاب تقريبا به اكثر مشكلات زناشويى مرسوم رسيدگى كرده است به علاوه كه ميشود فهميد در لابه لاى صفحات كتاب ، فردريك هنر حل مسئله را به خواننده و قبل تر به مراجعه كننده هايش آموزش ميدهد و اين چنين ميشود براى هر معضل نوظهور راه حلى جاى سردرگمى پيدا كرد.

كتاب زندگى مشترك جرأت ميخواهد
نوشته ى فردريك فانژه
مترجم محيا احمدى پور
انتشارات شمعدونى


فردريك سرفصل هاى كتاب را اينگونه تنظيم كرده است:
"راهنمایی برای زندگی زناشویی خوشبخت و پایدار"
"حالت‌های مختلف رابطه زناشویی"، "نقش جنسیت در رابطه زناشویی موفق"، "در زندگی زناشویی ملایم باشید"
"تبادل مثبت در زندگی زناشویی: عامل پیونددهنده‌ ضروری"
"مشکلات حل شدنی(پیش فرض)"
"مراقب باشید رابطه‌تان به خطر نیفتد: برخی مشکلات ممکن است حل‌نشدنی باقی بمانند"
"پایداری عشق"
"جرات کنید و خودتان را به عنوان زن و شوهر در محیط اطرافتان اثبات کنید"، "جرات داشته باشید و با یکدیگر آشنا شوید"
"از ملاقات تا رابطه"
"جسارت داشتن برای تشکیل زندگی مشترک"
و شما در نهايت مى آموزيد كه چطور جاى تمركز روى مشكل به راه حل آن فكر كنيد.
مى آموزيد كه همديگر را عليرغم اختلافات و تفاوت نظر ها بپذيريد و به جاى خواستن همسرى كامل ، مكمل همديگر باشيد.

* مطالعه اين كتاب به همگى توصيه ميشود
* بيشتر به افرادى كه در آستانه ى ازدواج هستند و ميتوانند يك درمانگر را شبانه روزى در كنار خود داشته باشند و حتى كسانى كه مشكلاتى در ارتباط برقرار كردن دارند و روابط آن ها با شكست مواجهه ميشود همچنين كسانى كه روابط خوبى دارند وبه دنبال بهبود آن و جلوگيرى از مشكلات احتمالى هستند.