معرفی کتاب كاش وقتى ٢٠ ساله بودم ميدانستم اثر تينا سيليگ

تينا سيليگ يك كارآفرين است، استاد دانشگاه استنفورد و صد البته يك نويسنده.
او زاده ى آمريكاست.
و در حوزه ى خلاقيت، كارآفرينى، كسب وكار و نوآورى خوش درخشيده است.
كتاب ها و سمينار هاى او در سراسر دنيا بسيار پر طرفدار است.
كتاب " اى كاش وقتى ٢٠ ساله بودم، ميدانستم" يكى از منحصر به فرد ترين كتاب هاى او در زمينه ى رشد نوآورى و پرورش تفكر خلاق است.
قصد خانم سيليگ از نوشتن اين كتاب، به اشتراك گذارى كلاس ها، سمينار ها و تحربيات زنده ى او در تعامل با انسان ها در زمينه ى نوآورى و خلاقيت است.
او شرح حال كلاس ها و دانشجويان خود را در كتاب بيان كرده است و براى خواننده تجربه ى جذاب استفاده از فرصت ها را بيان ميكند. يكى از ويژگى هاى خاص اين كتاب اين است كه خواننده متوجه ميشود چقدر آسان از پيش و پا افتاده ترين اتفاقات، فرصت هاى طلايى ساخته ميشود كه هرگز در تخيل نميگنجد.
و اين همان معجزه ى " تفكر خلاق و نوآور است" كه خانم تينا سيليگ درباره ى آن مينويسد.
در اين كتاب از موفقيت ها و خلاقيت هاى شركت ها و موسسه هاى بزرگى مثل گوگل، هلوت پاكارد، مايكروسافت، بى ام و، اپل، نورد استروم، كيمبرلى كلارك و والمارت گفته شده است.
مطالعه اين كتاب به شما ديد گسترده اى ميدهند كه چگونه از باد زدن چرخ هاى دوچرخه كسب و كار كنيد.
يا براى رونق و افزايش كسب و كار خود چه ترفند هايى ميشود انجام داد.

كاش وقتى ٢٠ ساله بودم ميدانستم
نوشته ى تينا سيليگ
انتشارات هامون


قسمتى از كتاب درباره ى شركت والت ديستى:
مايكل ديرينگ پس از آغاز به كار در شركت والت ديسنى طرحش با شكست مواجهه شد. اما به جاى اينكه زانوى غم در بغل گيرد و به خاطر ناكامى غرق در اندوه و تاسف شود پس از چند تماس با شركت ال جى، مجرى سايتهاى تبليغاتى، در آنجا مشغول به كار شد اما كارى كه مايكل به آن اشتغال داشت با ذوق و سليقه اش همخوان و منطبق نبود و رضايتش را تامين نميكرد. به همين دليل در اوقات فراغت اشكال طراحى شده اى را كه در اين شركت مورد چشم پوشى قرار ميگرفت و يا كنار گذاشته ميشد كانون توجه قرار داد تا ببيند چگونه ميتواند از افكار و ايده هايى كه چشم انتظار شكوفايى بودند بهره بردارى كند.

* مطالعه اين كتاب به همگى توصيه ميشود.
* بيشتر به كسانى كه سرشان براى كسب و كار و كارآفرينى درد ميكند! و كسانى كه ايده هاى خلاق و نوآور دارند ولى جامه عمل به آن ها نمى پوشانند
* براى كسانى كه در آستانه ى شروع كار هستند.