درباره کتاب انسان خردمند  نوشته یووال هراری:
کتاب انسان خردمند یکی از نوشته های بی نظیر یووال هراری، تاریخ دان و نویسنده اسرائیلی است که تاکنون به سی زبان دنیا ترجمه شده است. هراری که دانش آموخته دکتری تاریخ از دانشگاه آکسفورد است در سال ۲۰۱۱، جایزه انجمن تاریخ نظامی مونکادو را بخاطر مقالاتش درباره تاریخ نظامی دریافت کرد و یک سال بعد به عضویت در فرهنگستان علوم اسرائیلی های جوان مفتخر شد. همچنین، دوبار موفق به دریافت جایزه پولونسکی برای خلاقیت و اصالت آثار گردیده است. کتاب های او در بین عوام بسیار پرطرفدار است و همچنین آثارش مورد توجه افراد سرشناس و نام آشنایی ازجمله بیل گیتس و زاکربرگ و باراک اوباما نیز قرار گرفته و آن ها این کتاب را برای خواندن دیگر افراد نیز پیشنهاد می دهند.
کتاب انسان خردمند، کتابی تاریخی است و برای کسانی که عزم تاریخ خواندن کرده اند، شروع مناسبی خواهد بود؛ انسان خردمند برای انواع زمینه های تاریخی از جمله موضوعات شناختی، علمی، کشاورزی و وحدت بشری بستری مناسب آماده می کند و خواننده برای تکمیل اطلاعات خود در هر زمینه می تواند با تحقیق و مطالعه بیشتر به تثبیت دانسته های خود از این کتاب بپردازد. این کتاب عوام پسند با بیانی ساده و شیرین به شرح تاریخ از ابتدای فرگشت و سیر تکاملی انسان باستان، زیست، جانوران و همچنین سیر وحدت و تمدن از دوران سنگی تا قرن بیست و یکم می پردازد.برای خرید کتاب انسان خردمند اثر یووال هراریکتاب انسان خردمند اثر یووال هراری اینجا کلیک نمایید.

 

 

نکته جالب و مورد توجه این کتاب آنست که نویسنده توضیحات خود را در قالب داستان های متعددی بیان می کند که باعث می شود کتاب حاضر استوار و پابرجا، در دست خواننده هایش باقی بماند.
انسان خردمند، از ابتدای زندگی انسان کهن را به تصویر می کشد. از آغاز که او موجودی بی تاثیر در محیط بوده و نقش چندان گرانی برآن نمی گذاشته و کم کم شروع به آشنایی و شناسایی خود و محیط اطرافش میکند و با تغییراتی که در این اکتشاف حاصل می شود مانند کشف آتش یا ایجاد وحدت بین یکدیگر و ... جای خود را در بین جانداران دیگر به بالاترین مرتبه ترفیع می دهد، سپس با آشنایی با کشاورزی و سرزمین های مستعد به سکونت دائمی و یکجانشینی می پردازد و بدین ترتیب به تفصیل نحوه شکل گیری امپراطوری و حکومت جهانی می پردازد و همچنین موضوعات علمی و تاثیرات مخرب آن برای محیط زیست و به سبب آن نابودی جانوران دیگر از دید او پنهان نمی ماند.
کتاب فوق یکی از پرفروش ترین کتاب های چاپ شده هراری است و اکنون که در ایران اجازه نشر او باطل شده است، همچنان جز کتاب های پرطرفدار و خواندنی محسوب می شود.