معرفی کتاب تاریخچه زمان اثر استیون هاوکینگ :


کتاب تاریخچه زمان از انفجار بزرگ تا سیاه چاله ها یا با عنوانی دیگر، تایخ مختصر زمان، نوشته عامه پسند و پرمخاطب علمی، اثر فیزیکدان و کیهان شناس بزرگ و سرشناس و نویسنده انگلیسی، استیون هاوکینگ است.

تاریخچه زمان با رکورد دویست و سی و هفت هفته ای در فهرست کتاب های پر فروش مجله ساندی تایمز لندن، جز پر فروش ترین کتاب ها در بریتانیا شد و بعنوان پرخواننده ترین کتاب ها در بین کتاب های کیهان شناسی شناخته می شود.


هاوکینگ بزرگ در کتابش، به شرح جهان از شالوده و سرآغاز و از مبدا و منشا آن، به زبانی ساده می نویسد و نحوه شکل گیری و ساختار جهان و اینکه جهان به کجا می رود و همچنین چگونگی شکل گیری یک سیاهچاله و تشریح آن را، به طور ساده و قابل فهم بیان می کند.


استیون هاوکینگ در بخش مقدمه می نویسد، موفقیت تاریخچه زمان نشان می دهد که علاقه گسترده ای به پرسش های بزرگ وجود دارد، پرسش هایی مثل: ما از کجا آمده ایم؟ و چرا جهان به گونه ایست که اکنون است؟


این کیهان شناس بزرگ، با دیدن استقبال بسیار خوب از کتاب، در چاپ های بعدی، موضوع کرم چاله ها را نیز به کتاب افزود و در این باره می نویسد:
من از فرصت استفاده کرده ام تا این کتاب را به روز کنم و نتایج مشاهداتی و نظری جدید را در آن بگنجانم، نتایجی که از هنگام چاپ اول این کتاب به دست آمده اند. (این کتاب در ماه آوریل سال ۱۹۸۸ برای اولین بار منتشر شد). فصل جدیدی درباره کرم چاله ها و سفر زمان به آن افزوده ام. تئوری نسبیت عام انیشتین ظاهراً این امکان را ارائه می دهد تا کرم چاله ها را خلق کرده و حفظ کنیم، منظور از کرم چاله ها، مجراهای کوچکی هستند که مناطق مختلف فضا-زمان را به یکدیگر متصل می کنند. اگر چنین باشد، شاید قادر باشیم از آن ها برای سفر سریع به اطراف کهکشان یا سفر زمان به گذشته استفاده کنیم. البته، ما کسی را از آینده ندیده ایم (یا شاید دیده ایم؟) اما من توضیح احتمالی این مطلب را مورد بحث قرار می دهم.
هاوکینگ سرشناس، تاریخچه زمان را برای آن دسته از مخاطبان علاقمندی نوشته است که دانش کم و مختصر و یا حتی هیچ دانشی از جهان و کیهان ندارند و بنابراین از جهت ساده نویسی و متن روان و جذاب، بعلاوه موضوعات و نکات عمیق، این کتاب بسیار پرمخاطب و ارزشمند است.

 

دانلود کتاب تاریخچه زمان