از آنجا که مشخص است آنها فلسفه را به طور کامل در قالب صحبتها و کلمه ها انجام می شود بی هیچ معنایی. و مثل اگوست کنت در زمان نخست کارهای او قصد دارد تا فلسفه را با علم انتخاب سازند و بشر را تا حد امکان یک حساس علمی فروکاهند. اگر قصد داشته باشیم که مارکسیسم را بر هدف و اساس اثرهای یکسری مارکسیستهای معاصر داوری شده انجام و قرار دهد.اینگونه است که به تصور بیگانه و نامانوسی از مارکسیسم و پیوستگی و تعلق با فلسفه پیدا خواهد کرد. هم اکنون هر انسانی تکمیل شده به صورت مجاز است تا فلسفه را بر پایه ی ذوق و سلیقة خود انجالم دهند. ولی باید از این موضوع مستحضر بود و سخن گفتن که این قِسم از ایدئولوژی هیچ اشتراکی با مارکسیسم ندارد.پیر ناویل نگاشته است که اقتصاد سیاسی باید از شیوه ی علوم طبیعی اقتباس کند. درست همانطور که علوم طبیعی قانون های طبیعتِ فیزیکی را شروع و تأسیس میکنند.این کتاب دارای تعداد صد و چهل و پنج صفحه می باشد.که به زبان فارسی منتشر شده است.و در اندازه وزیری در دست مردم قرار داده شده است.و در هزاره سیصد و سی و یک به انتشار رسیده است.