پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

جوانی پر رنج

موجود
200,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب علوم اجتماعی

کتاب جوانی پر رنج : پژوهشی درباره مسائل جوانان ایران اثر ناصرالدین صاحب الزمانی
توضیحات

کتاب جوانی پر رنج : پژوهشی درباره مسائل جوانان ایران اثر ناصرالدین صاحب الزمانی

 

 در رفتار کمتر انسان بزرگسالی است که نتوان آثار نفوذ خانواده,مدرسه.محیط طبیعی و اجتماعی دوران کودکی را منعکس دید.


امروزه دیگر کم و بیش بصورت اصلی بدیهی است و مسلم در امده است که شادکامی.سلامت جسم و روح.شور زندگی و رغبت به کار افراد.در دوران جوتنی و بزرگسالی تا حدود نسبتا زیادی به چگونگی حیات کودکی انان بستگی دارد.


کارشناسان روابط انسانی اینک به شیوه هایی علمی و ازمایشی می کوشند تا مقدار نفوذ و سهم تاثیر تجربیات دوران کودکی افراد را بطور دقیق در شدون مختلف زندگی انان تعیین و پیشگویی نمایند.

و تا حدودی نیز در این امر کامیاب شده اند.

 بدین ترتیب هیچ گفتگویی علمی و تخیلی به معنی دقیق کلمه از زندگانی جوانان و مسایل انان نمی تواند از توجه به زندگانی گذشته ی انان کوتاهی ورزد.
کودکی مقدمه زیر ساز جوانی است.
فهم واقعی جوانی بدون شناخت کودکی
برای ورود به جستجو در مسائل جوانان ایران اشنایی با زندگی و محیط دوران کودکی انان هرچند هم به اختصار ضروری است.

در کتاب جوانی پر رنج دكتر ناصرالدين صاحب زماني خود به بررسي کردن ميزان بي همسايگي جامعه ايران و مديران آن مي پردازد و با استناد به جامعه سنجي برلو ( جامعه سنج فرانسوي) اعلام مي دارد كه 67 % مردم ايران در جايگاه درست خود از ديدگاه تصميم گيري و شغلي قرار ندارند. جامعه ايران ، جامعه اي بي همسايه است كه به واسطه عدم حضور مليت هاي گوناگون در آن دچار ماند ذهني شده است و" ضمير ناخودگاه جمعي " تمايلي به تغيير و آموزش ندارد. اين جامعه به راحتي اما مقابل حضور " راديو " تسليم مي شود و به آن گرايش پيدا ميكند چرا كه در اين جامعه بر اساس آنچه از گذشته در فرهنگ مذهبي اش شكل گرفته است ، يك " مدنيت سمعي " وجود دارد و مخاطب ترجيح ميدهد اولين حرفي را كه مي شنود باور كند. فرهنگ تبليغ "دهان به دهان " در چنين جامعه اي قوي ترين ابزار تبليغات مي شود تا نگارش و خواندن به فراموش سپرده شود و " حافظه تاريخي " به يك فراموشي مزمن سپرده شود و جامعه اي كه حافظه تاريخي ندارد ، محكوم به تكرار اشتباهات خود ، به پرداخت هزينه هاي هنگفت بابت ضعف نگرش و قدرت تصميم گيري مديران خود و به انزوا كشاندن نخبه هاي خود است.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.