پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

هنر در حركت

موجود
100,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب سینما و تئاتر

هنر در حركت نوشته مارین فرنیس
توضیحات

کتاب هنر در حركت اثر مارین فرنیس ترجمه سارا سعیدان

زيبايي شناسي انيميشن... انیمیشین یا‌‌ همان پویانمایی، چیز جدید و نو نیست و شاید از ریشه‌هایش که به زمان نوسنگی بازمی‌گردد، بگذریم، فناکیس توسکوپ، زوتروپ، پراکسینوسکوپ و فلیکربوک، قدیمی‌ترین اسباب‌های زنده نگاری محبوب اختراع شده در ‌سده هجدهم میلادی و مقدمه شکل‌گیری انیمیشنی هستند که در قرن نوزدهم و بیستم تکامل تکنیکی یافت و امروز به نقطه‌ای رسیده که برخی تصاویر خلق شده با فناوری‌‌‌های روز تولید انیمشین از تصاویر واقعی قابل تمیز نیست. این فناوری پیشرفته، عملاً بخش چشمگیری از جلوه‌های ویژه را متروک ساخته و منجر به آن شده تا بتوان شگفت انگیز‌ترین اتفاقات را به واقعی‌ترین شکل ممکن ‌به تصویر کشید و رقص فریم‌های طراحی شده مقابل دوربین از واقعیت مجسم، طبیعی‌تر جلوه کند و آینده بس شگفت انگیز را پیش روی فعالان و مخاطبان این عرصه قرار دهد؛ آینده‌ای که در آن انیمشین کارکردهایی عجیب همچون بازسازی میدان جنگ داشته باشد و یک مبارز به جای حضور در مانور واقعی، در محیطی که تفاوتی با جنگ ندارد، حضور یابد و در ‌‌نهایت بتوان ‌توانمندی مبارز را کامل ارزیابی کرد با اين كه مطالعه ي سينما از زمان ورود اين رشته به برنامه هاي دانشگاهي در اوايل دهه ي 1960 تا حد زيادي گسترش يافته است، اما مطالعه ي انيميشن همچنان در حاشيه باقي مانده است. در حالي كه بسياري از دانشگاه ها و كالج ها داراي دوره هاي آموزشي توليد انيميشن هستند، اما فراگيري زيبايي شناسي ساختار و تاريخ و نظريه انيميشن عموماً به يك واحد اختياري تنزل پيدا كرده است كه آن هم گاه به صورتي اتفاقي عرضه مي شود و يا اصلاً تدريس نمي شود. در برخي موارد نيز كه درباره ي انيميشن بحث مي شود، آن را به عنوان زير مجموعه ي يك موضوع ديگر، مثل سينماي پيشرو(آوانگارد) قرار مي دهند. "كتاب هنر در حركت، زيباشناسي انيميشن، نخستين كتابي است كه بررسي جامعي در مورد زيباشناسي انيميشن در اشكال مختلف آن دارد. در نتيجه مي‌تواند به عنوان يك منبع اصلي در اختيار محققان، دانشجويان و تمام اشخاص كه در اين رشته فعاليت مي‌كنند قرار گيرد. شش فصل نخست كتاب، پژوهش‌هاي گسترده‌اي در مورد رابطه انيميشن و ارتباط جمعي (رسانه‌ها) را شامل مي‌شود. سپس بر روي مسائل زيباشناسي انيميشن دوبعدي و سه‌بعدي، انيميشن محدود و فناوري نوين تمركز مي‌كند. هفت فصل بعدي كتاب شامل مطالعات گوناگون در مورد انيميشن انتزاعي، تماشاچيان، نمايش و تاثيرگذاري‌هاي نهادينه شده‌اش مي‌باشد. مارين فرنيس، نويسنده كتاب كه بنيانگذار نشريه نيز مي‌باشد، استاديار و مدير بخش مطالعات سينمايي دانشگاه چپمن در ايالت كاليفرنيا است."

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.