معرفی کتاب نمیگذارم کسی دکمه های اعصابم را فشار دهد.نویسندگان:آلبرت آلیس.آرتور لانگ.

این کتاب‌ شیوه های کاربردی به افراد معرفی میکند که به شما کمک میکنند در برابر سختی های زندگی مقاومت کنید و اجازه ندهید روی اعصابتان تاثیر بگذارد و از این شیوه ها استفاده کنید که بتوانید از ناراحتی های زندگی کم کنید و از آن لذت ببرید و نگذاریم دشواری های زندگی زندگی را به کام ما تلخ کند.امروزه زندگی تغییرات بسیاری نسبت به گذشته داشته است و کاملا غیر قابل پیشبینی جلوه میکند.

در فضای کاری استفاده به موقع از فرصتها،ریسک،کار زیاد و درآمد اندک دغدغه های اقتصادی زندگی امروز هستند.در خانواده ها مشکلات بسیاری وجود دارد و بسیاری از زندگی ها نابود میشوند مشکلات ازدواج و بزرگ کردن فرزندان دغدغه بسیاری از خانواده هاست.و کسانی که مجرد هستند هم با مشکلاتی مثل چگونه بین کار،ارتباط با دوستان،و رسیدگی به سایر فعالیت های اجتماعی دست و پنجه نرم میکنند.و در دوران جوانی این مشکلات روی اعصاب ما تاثیر میگذارند.

افراد زیادی میتوانند ما را عصبانی کنند مانند:مدیرایرادگیر،رئیسی که ثبات اخلاقی ندارد،و همسری که احساس ندارد.

 

این عبارتها را بارها از افراد زیادی شنیده اید(به کارم علاقه دارم اما رئیس من غیر قابل تحمل است.این بچه ها مرا روانی کرده اند.

گاهی اوقات عمدا ما را عصبانی میکنند و بعضی وقت ها هم عمدا اینگونه رفتار نمیکنند ولی ما باز اندوهگین میشویم،و آسیب روحی میبینیم.و گاهی عواملی مانند شغل ما،آخرین روزی که فرصت داریم یک کار را تمام کنیم،وقتی که از ما انتقاد میشود باعث میشود عصبانی شویم.

ولی انسان میتواند به گونه ای عمل کند که به هیچ کس این اجازه را ندهد که بر اعصابش تاثیر بگذارند.در این کتاب از مطالب بیهوده روانشناسی،مثبت فکر کردن های بی ثمر اثری دیده نمیشود و در عوض یک سری مهارت های کاربردی آموزش داده میشود که نحوه واکنش نشان دادن ما را هنگامی که افراد ما را عصبانی میکنند تغییر میدهد.