پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

کتاب های ابراهیم گلستان

موجود
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب های ابراهیم گلستان
توضیحات

کتاب های ابراهیم گلستان شامل کلیه آثار نویسنده بزرگ ایرانی اعم از مجموعه داستان های کوتاه ابراهیم گلستان و رمان های ابراهیم گلستان

پیرامون ابراهیم گلستان اینگونه باید عرض نمود یکی از بزرگان ادب معاصر و سینمای ایران که تاریخ ایران نامش را فراموش نخواهد نمود.

متولد بیست و شش مهرماه سال هزار و سیصد و یک در شهر شیراز  در طول عمرخود  تحت عنوان یک کارگردان، داستان نویس، مترجم، روزنامه نگار و عکاس ایرانی  شناخته شده است.

فارغ‌التحصیل دانشکدهٔ حقوق دانشگاه تهران است.

او اولین کارگردان ایرانی‌ست که رنده یک جایزه بین‌المللی (برای مستند یک آتش در جشنواره فیلم ونیز سال ۱۹۶۱) شده‌است.

ابراهیم گلستان در سال ۱۳۴۰ برای فیلم یک آتش موفق به دریافت مدال برنز از جشنواره ونیز شد. آثار مکتوب وی از سبکی خاص برخوردار است و بسیاری سبک نویسندگی وی را تأثیر پذیرفته از داستان‌های کوتاه ارنست همینگوی می‌دانند.

اگرچه او تاثیرپذیری از هیچ نویسنده‌ای را نمی‌پذیرد. همچنین وی از زمرهٔ نخستین نویسندگان معاصر ایرانی معرفی می‌شود که برای زبان داستانی و استفاده از نثر آهنگین در قالب‌های داستانی نوین، اهمیت قائل شد و به آن پرداخت.

از این جهت نقش او در سیر پیشرفت داستان معاصر فارسی قابل توجه‌است.

از دیگر ویژگی‌های داستان نویسی ابراهیم گلستان، خلق مجموعه داستان‌های به هم مرتبط است که در ایران این نوع داستان نویسی با گلستان آغاز می‌شود،در حالی که در غرب سابقه طولانی تری دارد، اما نکته مهم در این نوع آثار گلستان، خلق نوعی جدید از داستان نویسی است که ریشه در ادبیات کلاسیک ایران، مانند منطق الطیر، دارد.

این نوع داستان‌ها نه براساس درون مایه و یا شخصیت‌های داستانی، بلکه براساس ساختارهای مشابه به یکدیگر مرتبط می‌شوند

 
 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.