پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

هزار خورشید تابان

موجود
100,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب هزاران خورشید تابان اثر خالد حسینی
توضیحات

کتاب هزاران خورشید تابان اثر خالد حسینی


کتاب هزار خورشید تابان اثر مشهور نویسنده شهیر افغانستان، خالد حسینی است که مورد استقبال ده ها زبان دنیا قرار گرفته است.

این نوشته نامدار و زیبای نویسنده که خود را جز کتاب های پرفروش آمریکا شمالی گنجانده، رخداد های دهه های متوالی از تاریخ و اوضاع افغانستان را در قالب زندگی دو زن بیان می کند و در خلل بیان داستان از سختی ها و مصائب برای بانوان در زمان حمله شوروی و جنگ های داخلی افغانستان پرده برمی دارد که چگونه حقوقشان پایمال می شود، مصائبی که نویسنده خود اظهار می دارد که در اثرش تنها توانسته قسمتی از آن ها را تحت پوشش قرار دهد.


در هزار خورشید تابان ابتدا مریم را می شناسیم که فرزند غیرقانونی تاجری افغانیست که بعد از مرگ مادرش، سرپناه خود را پدرش می داند که حاضر به قبول وی نیست. مریم بعد از آنکه به پدرش پناه می برد، پدرش برای آنکه هر چه زودتر این دختر نطلبیده را از خود دور کند، او را به وصلت مردی به نام رشید در می آورد و سرنوشت مریم را بدست او که فردی زن ستیزیست، می سپارد.

در همین راستا لیلا معرفی می شود که دختر یک روشنفکر افغانست و جنگ او را از پدرش جدا می کند و تقدیر، سرنوشت او را با سرگذشت مریم پیوند می زند.

مریم در خانه رشید، صاحب فرزند نمی شود و این، مشکلاتش را در خانه او دوچندان می کند. به همین سبب لیلا وارد زندگی آن دو می شود و با دختری که به آغوش مریم تقدیم می کند، امید را به او باز می گرداند. مریم و لیلا که همانند بسیاری زنان هم عصر و ماقبل خود، زندگیشان به کلی فدای خواسته ها و خودخواهی مردان شده است، یار و غم خوار و همدم یکدیگر می شوند و روز گار را سپری می کنند.


در این کتاب شهیر و مقبول، خواننده در فضایی متاثر و پریشان و اندوهگین حقیقتا می بیند که عشق زن به خانواده خود، توان او را تا چه میزان بالا می برد و او را قادر به انجام چه فداکاری هایی می کند.

پرداختن به تاریخ سیاسی افغانستان و تاثیر تغییرات مختلف در آن بر زندگی مردمان این سرزمین و بخصوص بانوان، از جدابیت های این کتاب است و نحوه و شیوه بیان آن ها توسط خالد حسینی، این نویسنده سرشناس، کتاب را خواندنی تر می کند.
قسمت هایی از هزاران خورشید تابان:
این حرف آویزه ی گوشت باشد، دخترم، مثل عقربه ی قطب نما که همیشه رو به شمال است، انگشت اتهام مرد همیشه یک زن را پیدا می کند. همیشه یادت باشد مریم.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.