پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

ذیل جامع التواریخ رشیدی

موجود
1,000,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب تاریخ

کتاب ذیل جامع التواریخ رشیدی اثر حافظ ابرو ترجمه خانبابا بیانی
توضیحات

کتاب ذیل جامع التواریخ رشیدی اثر حافظ ابرو ترجمه خانبابا بیانی

 

 

هنگامیکه در آموزشگاه تحصیلات عالیه دانشگاه پاریس تحصیل پرداخته بودم برای انجام کار تحصیل بایستی رساله ای مناسب بارشته تحصیلی خود تهیه نموده باشم. و در جستجوی موضوعی بودم که با آنوقت کسی دست بدان نبرده و نیز جنبه استفاده عمومی داشته باشد تا بوجود نسخه ناقص از آثار تاریخ نویس دوره تیموری حافظ ابرو در کتابخانه ملی پاریس پی بردم، چون نگارنده باین نکته بر خورد که حافظ ابرو از ایرانیانیست که در جمع آوری و تألیف تاریخ و جغرافیای ایران کوشش بسیار نموده و آنطور که در خور زحمت اوست شناخته نشده و جز در بعضی کتابها ذکری از احوال او شده است .

بر آن شدم یک بخش از کتاب پربهای او را بزبان فرانسه ترجمه و با حواشی و تعلیقات نشر نماید و ضمناً شرح حال مؤلف را بدان بیفزاید شایر این دست بکار این مقصود زد و با شوق فراوان به پیروی آرزوی خود پرداخت تا در سال ۱۳۹۵ رسالة بعنوان تاریخ پادشاهان مغول در ایران تألیف حافظ ابرو (۱) تدوین و نشر نمود و آن را از محضر استادان دانشگاه گاه پاریس گذرانید .

این خدمت نگارنده البته از لحاظ استفاده علمی بی اجر نبود ولی ناگزیر باید گفت استفاده آن تمام و منظور اصلی که بهره بردن هم مهتان باشد. رعایت شده بود و به همین نظر بود که آن رساله را بعنوان جلد دوم معرفی و همیشه در پی آن بودم که و دارای انشاهات کتب است و تاریخ گزیده و روضه اللها و حسب الشهرة ور های آقای ملک بن دوره حله اتي بروا این بنده را سپاسگذار است .

این کتاب در تاریخ ۱۳۷۲ برای بهاء اللواء طور قطع هر دوار بالسنة قدیمی با اصل استنباع شده اند. ماره ۱ برای نها را تکمیل میشود و در دیگر کار جاودان مورخ بار که از این حیت معنی است که منبالا را مجاناً دیل جامع التواریخ رشیدی است و مال مرگ حلقه ارو نجاب دربارة ذكر ٢٧ و ست ساخته این و اختلافی است ولی چون خود ۲۰ خودرا الزبيد البهنادي (المدمر حافظ ابرو، داست.

رجوع شود مقلعه تاريخ ملوك كرت سبعة على كتابعة ملك ) اختلاف بقايد ارح مطالع معدين من حالی که تنها در بلغه دانشوران اده اینجا بگفته میشه وهر اسمية حافة مذکور با رویش نگویند که سانی ریالی داشته است.

 بطبقه اسباب حروفی وی گردیده و در معلوم شده چنانکه یکی از امراه عثمانیه به طر ابن جية عنوان قره قانی مشهور گردیده است و من بعضی آلله مشار اليه که از اهل خراسان بود. اصلا از اشکان این خرشان که در حدود بنظام است. اندیکی این قلب در اصطلاح مسلمن یکی معنی اطلاق میگردد. عمده و فی حدیث است که دانا و دارای متن و سند یکصد هزار

ایاست که آموز که بی گمان برده اند

شماره هشتم از سری کتاب های انجمن آثار ملی کتاب ذیل جامع التواریخ است که در قطع وزیری جلد گالینگور در دهه پنجاه به چاپ رسید مولف این کتاب حافظ آبرو است و توسط خانبابا بیابانی اهتمام نویسی شده است این کتاب درباره مغول و تاریخ پادشاهان مغول سخن گفته است

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.