پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

افسانه ی شجاعان

موجود
200,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب افسانه ی شجاعان اثر احمد احرار
توضیحات

کتاب افسانه ی شجاعان اثر احمد احرار

 

داستان جنگهاي صليبي از قرن هفتم ميلادي كه اورشليم به دست مسلمانان افتاد تا اوايل قرن يازدهم ميلادي براي رفت و آمد مسيحيان و زائران آنان به اين شهر گرفت و گيري نيود. تا اينكه خليفه مصر به آزار و اذيت مسيحيان پرداخت و گرچه بعد از مرگ وي اين وضع تخفيف يافت ولي از تيرگي روابط نكاست...

 تاریخ داستان جنگهای بسیاری را بر صفحه های زرین خود نقش کرده است.
جنگهایی که به دلیلهای گوناگون و با هدف های متفاوت برپا گشتند و نتیجه هایی اموزنده به بار اوردند.
جنگ و خونریزی را گریزی نیست زیرا که طبیعت بشر از ان گریز ندارد.ولی میتوان لطمه ها و صدمه های ناشی از جنگ را کاهش داد و هدفهای نیک را دست کم فدای هوا و هوسهای نابجا نکرد.
رشته جنگهای صلیبی را مسیحیان اروپا بین سده های یازده و سیزده میلادی به منظور گرفتن اورشلیم از مسلمین با مسلمانان اغاز گردند.
از قرن هفتم میلادی که اورشلیم به تصرف مسلمانان در امد تا اوایل قرن یازدهم میلادی برای رفت و امد مسیحیان و زایران انان به این شهر گرفت و گیری نبود.
در اوایل قرن یازدهم میلادی خلیفه ی فاطمی حاکم مصر به ازار مسیحیان پرداخت. و اگرچه بعد از مرپ وی این وضع نکاست و برامدن سلجوقیان بران افزود.

 اتسز از سران ترکمنها اورشلیم را گرفت.در 1071 میلادی الب ارسلان در نبرد معروف ملازگرد رومانوس چهارم امپراتور بیزانس را مغلوب و اسیر کرد.
سلجوقیان پس از مستولی شدن بر اورشلیم راه زیارت را بر مسیحیان بستند و بعلاوه امپراتوری بیزانس در معرض تهدید انان قرار پرفت و همین مساله جنگ را شعله ور کرد.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.