پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

قهرمان هند و چین

موجود
350,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب قهرمان هند و چین ترجمه ذبیح الله منصوری
توضیحات

کتاب قهرمان هند و چین اثر پرویز ترجمه ذبیح الله منصوری

 من می خواستم در آغاز این سرگذشت به تفصیل شرح زندگی خود و خانواده ام که هم اکنون در تهران ساکن خیابان امیریه هستند بیان کنم و بگویم دوره تحصیلات مقدماتی من در تهران چگونه گذشت و چه شد که به فکر مسافرت به فرانسه افتادم و بر اثر چه حوادث داوطلبانه وارد سپاه لژیون شدم و بعد از ان که پنج سال در ان سپاه خدمت کردم دولت فرانسه موافقت نمود که من وارد لشگر چترباز هندوچین بشوم و در مدرسه چتربازی تعلیمات لازم را فرا گیرم.
ولی دیدم که شرح زندگی خصوصی و خانوادگی من اگر به تدریج ضمن حوادث این کتاب بیاید بهتر از این است که صفحاتی مستقل را در اغاز کتاب اشغال کند زیرا خواننده را خسته خواهد کرد.
من این کتاب را برای اینکه حاوی سرگذشت خانوادگی من در تهران و تحصیلاتم در فرانسه باشد نمی نویسم تا اینکه مدتی خواننده را با حوادث کوچک فامیلی و اختلافات خانوادگی مشغول نمایم.
من این کتاب را برای این می نویسم تا خوانندگان بدانند که در این دوره که قرن هئاپیما و بی سیم و اتم است برای یکی از هموطنان انها حوادثی اتفاق افتاده که از حیث غرابت خیلی عجیب تر از سرگذشت های خیالی کتاب هزار و یکشب است با این تفاوت که تمام سرگذشت های کتاب هزار و یکشب خیالی بوده در صورتی که حوادث این کتاب کاملا حقیقت دارد.
و چون هدف اصلی ذکر ماجراهای عجیبی است که سرنوشت ناشازگار برای من بوجود اورد من سرگذشت خود را از شبی که با چتر نجات در هندو چین فرود امدم شروع میکنم و مثل سایر نویسندگان برای اینکه حوادث زندگی من مشخص باشد و خوانندگان عزیز مطالب را بفهمند برای هر قسمت فصلی تعیین می کنم

 

خرید کتاب قهرمان هند و چین

اين كتاب را يك ايراني به نام پرويز كه در سپاه لژيون فرانسه خدمت مي كرده به زبان فرانسه و بر اساس سرگذشت خود، به رشته ي تحرير درآورده است. اين سرگذشت در بيست و پنج سال قبل از اين، به دست من رسيده و چون وقايع آن عبرت آور و هم آموزنده بود، من آن را براي مجله ي هفتگي ترقي (چاپ تهران) ترجمه كردم و هر هفته هشت صفحه از آن به ضميمه ي مجله منتشر شد و مورد توجه خوانندگان قرار گرفت. بي مناسبت نيست كه بگويم حكومت فرانسه از سپاه خارجي خود فقط در جنگ هاي مستعمراتي استفاده مي كرد و آن سپاه در جنگ هاي اروپا به كار نمي افتاد و بعد از جنگ جهاني دوم كه مستعمرات فرانسه در آسيا و آفريقا و ساير مناطق مستقل شدند، حكومت فرانسه، سپاه لژيون خارجي را به استثناي دو گردان منحل مي كرد. امروزه در روز چهاردهم ماه ژوئيه كه نخستين جشن ملي فرانسه است، آن دو گردان باقي مانده از سپاه لژيون به همراه واحدهاي ارتش فرانسه در خيابان هاي پاريس رژه مي روند. ذبيح الله منصوري

 

خرید کتاب قهرمان هند و چین اثر پرویز ترجمه ذبیح الله منصوری چاپ اول انتشارات گوتنبرگ سال 1362

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.